Pentru ca bicicletele de carbon sunt foarte scumpe si se adreseaza doar celor care fac ciclism de performanta, producatorii incearca sa acopere piata cu produse mai ieftine, folosind materiale mai putin costisitoare, dar care nu ii impiedica deloc pe amatori sa abordeze cele mai grele catarari. Trek a anuntat lansarea unei versiuni de aluminiu pentru Emonda, bicicleta cu care echipa Trek Factory Racing va concura in aceasta vara in Turul Frantei. Aceasta decizie are ca efect un pret mai scazut al bicicletei.
Producatorul spune ca Emonda ALR este una dintre cele mai usoare biciclete din aluminiu care s-au produs pana acum, Ultegra-spec’d Specialized Allez Comp si Cannondale CAAD10 putand fi considerate deja niste “grasane”. Pentru a realiza acest lucru, Trek a folosit un proces inedit, numit “sudura invizibila”, despre care se spune ca utilizeaza mai putin material pentru intarirea legaturilor dintre tuburi, permitand astfel scaderea in greutate a cadrului.
Greutatea cadrului de aluminiu este de 1050 de grame, in vreme ce fratele sau mai scump nu atarna mai mult de 700 de grame. Furca este insa una de carbon la ambele variante si nu cantareste mai mult de 358 de grame. Celelalte componente folosite provin de la Shimano, asa cum se intampla si in cazul bicicletei cu cadru de carbon.