Revolta unui aparținător român: “Cum tratezi o cardiacă care abia mai respiră? O lași 14 ore la urgențe”

03 Ian 2023
Revolta unui aparținător român: “Cum tratezi o cardiacă care abia mai respiră? O lași 14 ore la urgențe”

Sabina Spătariu, fost președinte al Asociației Elevilor din Constanța, a criticat dur, într-o postare pe Facebook, sistemul medical din Constanța, după ce ea și bunica ei au fost nevoite să stea 14 ore la secția de urgențe a Spitalului Județean Constanța pentru o serie de controale, conform info-sud-est.ro.

La solicitarea Info Sud-Est, Spitalul Județean Constanța a transmis că “au început demersuri pentru identificarea pacientei, pentru a se verifica situaţia expusă”, și că în ziua în care ar fi avut loc incidentul a fost “un număr dublu de pacienţi faţă de o zi obişnuită, în UPU”.

Cum tratezi o cardiacă care abia mai respiră? O lași 14 ore la urgențe” este modul în care și-a început studenta critica la adresa instituției medicale după ce bunica acesteia, care suferă de diabet și avea saturația de oxigen în sânge sub 80, a fost nevoită să aștepte peste jumătate de zi în condiții necorespunzătoare pentru ajutorul necesar, conform spuselor sale.

“La ora 13:00 chem ambulanța pentru bunica mea care avea saturație sub 80. Într-o oră, bunica mea era deja la monitorizare în spital, triată în zona galbenă și așteptam să i se facă câteva investigații de bază.

Am plecat de acasă înarmate cu răbdare și așteptându-ne să fie aglomerație și haos, dar realitatea găsită la urgențe a fost un dezastru pe care nu mi l-aș fi putut imagina.

Bunica mea este un pacient diabetic, vârstnic, cu probleme cardiovasculare. Au trecut peste 6 ore până ca bunica să fie preluată pentru lucrurile cele mai de bază. Nu a mâncat nimic toată ziua, nu apucase să își ia tratamentul zilnic, dar nu a interesat pe nimeni. Ba din contră, abia când glicemia ei a scăzut și a început să i se agraveze starea, cu insistențe am reușit să obținem 5 minute de atenție.

Am așteptat până la ora 19:00 pentru o radiografie pulmonară, fiind un singur medic/cabinet care se ocupa de absolut toți oamenii din sală (care cred că erau peste 100 la ora de vârf). Până la ora 22 am așteptat pentru interpretare.

De la ora 22 până la 22:30 am așteptat consultul unui specialist pe interne.

Distracția a început când a mai fost necesară și o vizita la cardiolog, consult pentru care am așteptat până la ora 4 dimineața. La ora 5:00, situația se prezenta similar, fiind anunțate că trebuie să schimbăm spitalul. Abia la ora 6:30 am avut internarea făcută.

14 ore a durat ca unei paciente diabetice, care nu putea să respire fără masca de oxigen, să i se facă câteva analize și să primesc un răspuns. În tot acest timp, a trebuit să mă lupt cu asistentele sau cu portarul pentru a reuși să îi duc măcar o sticlă cu apă în zona galbenă.

0 comunicare, trebuie să alergi pe holuri medicii care să îți dea orice fel de informație, evident nefiind vina acestora pentru toată presiunea pusă de numărul mare de pacienți. Totuși, atitudinea putea fi diferită. Asistentele ridică tonul constant la aparținătorii care evident vor să afle ceva despre persoana dragă. Am avut norocul ca bunica să aibă telefonul în sală și să o mai pot liniști, nu vreau să îmi imaginez prin ce trec cei care sunt singuri sau care nu au posibilități materiale.

În toate cele 14 ore în care am așteptat o decizie, nimeni nu a întrebat-o dacă îi e foame sau sete sau dacă și-a luat medicamentele zilnice care îi sunt vitale. Cum se presupune că stabilizăm o bătrâna în vârstă de 64 de ani dacă o ținem pe un pat 14 ore fără nici măcar un pahar cu apă?

În cele 14 ore petrecute am avut în schimb ocazia să observ cât de afectată este infrastructura spitalului și condițiile deplorabile de stres și tensiune pe care trebuie să le suporte atât cetățenii, cât și personalul spitalului.

Acest mesaj nu reprezintă nicidecum o critică la adresa personalului medical de la urgențe, ci la adresa celor care conduc spitalul și celor care ar trebui să organizeze concursuri pentru suplimentarea personalului.”, a transmis aparținătoarea extrem de revolatată de evenimentele trăite.

Spitalul a transmis punctul său de vedere cu privire la situația creată: “In urma sesizării apărute în spaţiul public, conducerea Spitalului Judeţean face următoarele precizări: După preluarea datelor furnizate, s-au început demersuri pentru identificarea  pacientei, pentru a se verifica situaţia expusă. Numărul de prezentări din data de 1 ianuarie, în 12 ore,  între orele 08.00-20.00, la Unitatea Primiri Urgenţe a fost de 323, un număr dublu de pacienţi faţă de o zi obişnuită, în UPU. In cursul nopţii de 1 spre 2 ianuarie s-au mai prezentat la UPU încă 175 persoane, totalizând un nr. de 498 pacienţi în 24 de ore. Toţi au fost examinaţi clinic, au beneficiat de investigaţii de laborator şi imagistice, în funcţie de patologia prezentată precum şi de  consulturile de specialitate necesare”, au transmis reprezentanții Spitalului Județean Constanța. 

 

Alte stiri din Sanatate

Ultima oră