Asociația Help Autism a deschis, în Bucureşti, primul centru de educație, socializare și integrare pentru copiii cu autism. În centrul HESI, copiii cu tulburare de spectru autist cu vârstă între 3 și 7 ani urmează programa din învățământul de masă, adaptată ritmului lor și predată de cadre didactice pregătite în metoda ABA – știința care stă la baza recuperării copilului cu autism.
Cu o experiență de 5 ani și peste 300 de copii în terapie în centre sau la domiciliu, Asociația Help Autism a dezvoltat un sistem de educație, socializare și integrare pentru a-i ajuta pe copiii cu TSA (tulburare din spectrul autist) să facă pasul intermediar între camera de terapie individuală și grădiniță sau școală.
„Copilul cu autism face de la 2 la 4 ore de terapie individuală în fiecare zi, pentru el punctul de reper în învățare este terapeutul cu care se întâlnește uneori și ani de zile. Când ajunge în grădiniță, merge însoțit de shadow (umbră), altfel integrarea este mai mult la suprafață, copilul nu reușește să relaționeze cu educatorul sau cu ceilalți copii din grupă și se ajunge de cele mai multe ori la abandon. Centrul HESI a venit ca un răspuns la acest feedback primit din partea părinților și este gândit ca un spațiu de adaptare.”, spune psiholog clinician Daniela Bololoi, președinta Asociației Help Autism.
Înscrierea la Centrul HESI (www.helpautism/hesi) este deschisă oricărui copil cu TSA din București și împrejurimi și se face pe baza unei evaluări a aptitudinilor de către psihologii centrului.
În România sunt peste 30 000 de copii afectați de tulburarea din spectrul autist - una dintre cele mai des întâlnite afecțiuni ale copilăriei. Deși integrarea în sistemul de învățământ de masă este dezideratul atât al părintelui, cât și al statului, provocările pe care cei mici le întâmpină la intrarea în grădiniță sau școală sunt multiple.