Viitorii meseriași sunt racolați din rândul personalului necalificat în meserii precum bobinator, sudor, strungar. După calificare, acestora li se dă o diplomă recunoscută de Ministerul Învățământului și Ministerul Muncii. Uzina de Mașini Electrice București fabrică motoare electrice trifazate și grupuri electrogene, produsul principal fiind motorul antiex, un motor special destinat funcționării în medii explozive: rafinării, extracție petrol, gaze, transport gaze și petrol. Dar sunt și locuri (de exemplu într-o fabrică de făină sau de zahăr) cu zone antiex, unde toată partea electrică trebuie să aibă certificare antiex, într-un astfel de caz folosindu-se motoarele fabricate la UMEB.
“În momentul de față, întregul personal al fabricii este de 275 de angajați. Mai sunt puțini muncitori buni calificați. Cum sunt căutați de toată lumea, aceștia migrează de la o companie la alta în București, în general locația contând foarte mult pentu ei. De exemplu, cine locuiește în sectorul 6, nu va vrea să lucreze niciodată în Pipera. Fiind puțini, au și pretenții financiare mari. Pe de altă parte, foarte mulți se califică în cadrul fabricii de aici. Așadar, noi angajăm personal necalificat, care urmează aici un stagiu de formare, urmând apoi să li se emită o diplomă recunoscută de Ministerele Învățământului și Muncii. Aceasta este valabilă numai pentru muncitori calificați”, spune Dan Gomoescu, director vânzări în cadrul UMEB Longevitatea și stabilitatea fabricii (înființată în 1948) în economia românească este evidentă măcar și pentru faptul că aici sunt oameni care lucrează încă din 1971, pentru aceștia fiind primul și singurul loc de muncă până la pensionare.
Inițial, fabrica a început ca producătoare a unei game restrânse de motoare, însă s-a diversificat mult de-a lungul anilor, fabricând inteligent în primul rând motoare speciale. Când a apărut proiectul Cernavodă, au făcut motoare de joasă tensiune pentru centrala nucleară. S-a dezvoltat metroul bucureștean? Toate motoarele de pe vechile rame de metrou au fost produse de UMEB. Motoarele de la tramvaie, troleibuze au fost produse la UMEB Însă nu piața internă a dat stabilitate și o cifră de afaceri crescândă de la an la an, ci piața externă, exporturile. „În ultimii 10 ani, din totalul de producție, exportul a fluctuat între 60-40%. Niciodată mai jos de 40%. Avem în jur de 35 de distribuitori în țări europene, 70% din exporturi ducându-se către piața europeană. N-am depins prea mult de economia românească.
Avem o cifră de afaceri care, în ultimii 6 ani, a crescut constant de la an la an. Aceasta se datorează faptului că am produs motoare speciale, produse speciale, în principal acest antiex. Depindem și am depins destul de mult de extracțiile petroliere. Dacă extracția petrolieră funcționează bine în lume, nu neapărat în Europa, noi mergem bine. Îmbucurător e că avem cerere în domeniul ăsta. Suntem singurii producători din România și printre puținii din Europa care pot face motoare electrice certificate antiex”, mai spune Dan Gomoescu. Așadar, cine vrea să se califice în meseriile de bobinator, strungar, sudor, UMEB oferă garanția stabilității locului de muncă și a unui salariu absolut motivant. Curaj! De aici puteți ieși la pensie!