La cinci zile de la expirarea termenului de înscriere în Registrul electoral, cetățenii români care s-au înscris cu opțiunea de vot prin corespondență, pot verifica online la adresa www.registrulelectoral.ro dacă au fost înregistrați. Alegătorii care au confirmat primirea prin Poşta Română a documentelor necesare votării prin corespondență nu își pot exercita dreptul de vot la o secție de votare.
Totodată, alegătorii care s-au înregistrat pentru votul prin corespondență se pot adresa, până cel târziu cu 20 de zile înaintea datei votării, Autorității Electorale Permanente în cazul în care nu au primit documentele necesare votării, sau dacă acestea au fost pierdute, furate sau deteriorate din motive neimputabile lor. Persoanele aflate în această situație vor putea să își exercite votul la una din secțiile de votare organizate în străinătate.
Alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate care nu au optat pentru votul prin corespondență pot vota la secția de votare din apropierea domiciliului sau reședinței, dacă sunt înscriși în Registrul electoral.
Dacă nu sunt înscriși în Registrul electoral, ei pot vota la secțiile organizate pe lângă misiunile diplomatice și oficiile consulare, secțiile consulare și institutele culturale din străinătate. Totodată, în conformitate cu Ordonanța de urgență nr. 47/2016, aceștia pot vota și la alte secții de votare din străinătate decât acelea unde au fost arondați, urmând să fie înscriși în listele electorale suplimentare ale acestora, precizează MAE.