Publicaţia New Musical Express scrie că celebrul lanţ de magazine HMV a raportat vânzări masive de pickup-uri, în săptămâna de dinainte de Crăciun. Playerele pentru discurile de vinil- cum au fost botezate, pe înţelesul tuturor- au fost cumpărate într-un ritm incredibil, de o bucată pe minut. Ian Topping, directorul executiv al HMV a declarat:”Produsele de entertainment alcătuiesc o parte importantă a cadourilor oferite de Crăciun. În reţeaua noastră, pickup-ul a fost indiscutabil cadoul anului 2015, pe fondul revigorării interesului faţă de discurile de vinil”
Gennaro Castaldo, purtătorul de cuvânt al BPI (British Phonographic Industry), a spus: “După ce în 2007 am înregistrat doar 205,000 de LP-uri vândute iată cum am ajuns la două milioane, anul acesta (2015). În timp ce unii fani cumpără viniluri doar pentru a le avea în colecţia proprie, alţii, firesc, vor să se şi bucure de căldura sunetului autentic al discului dar, din păcate, nu mai au pickup. Aşa că nu mi se pare o surpriză faptul că playerele pentru discurile de vinil au fost locul 1 la vânzările de Crăciun!”
Amazon confirmă faptul că situaţia e aceeaşi şi în SUA, unde pickup-urile Jensen cu trei viteze au fost cele mai vândute produse audio în 2015. De altfel, în noiembrie, vânzarea de discuri de vinil din America a înregistrat al 26-lea an de creştere continuă, în timp ce Tesco a devenit primul supermarket care a început (din septembrie) să vândă viniluri!
În ultimii ani, printre cele mai bine vândute viniluri se numără Arctic Monkeys- ‘AM’ sau Radiohead- ‘The King Of Limbs’, alături de „clasici” ca Pink Floyd- ‘Dark Side Of The Moon’, Bob Marley and The Wailers- Legend'.