Comisia Europeană a transmis măsurile pe care le vor lua Google, Facebook, Amazon, AliExpress, Ebay și alte platforme online au luat măsuri împotriva reclamelor înșelătoare și a escrocheriilor din comerțul cu produse care promit în mod fals rezultate benefice contra coronavirusului.
„Comisia salută reacția platformelor online Allegro, Amazon, AliExpress, Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish și Yahoo, de a lua măsuri pentru a pune capăt escrocheriilor online care promovează produse înșelătoare împotriva virusului (măști, mănuși, dezinfectanți).
Toate acestea au dat dovadă de un angajament ferm și au răspuns pozitiv la apelul Comisiei: platformele nu numai că au pus în aplicare canale de comunicare specifice pentru a spori cooperarea cu autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, ci au detaliat și măsurile luate pentru a aborda și a preveni practicile înșelătoare”, a informat CE, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.
Concret, platformele online au luat măsuri care:
- Contribuie la reducerea proactivă a anunțurilor publicitare înșelătoare și a „produselor miracol”, care nu beneficiază de mențiuni de sănătate relevante.
- Au sporit monitorizarea automată și cea umană a conținutului.
- Au interzis temporar vânzările sau reclamele asociate unor produse specifice, cum ar fi măștile sau dezinfectanții.
- Pun în aplicare controale specifice în ceea ce privește creșterea prețurilor, respectiv promovțiile.
- Desfășoară non-stop activități de monitorizare sau de verificare a conținutului online.
La începutul acestei luni, Comisia a oferit sfaturi consumatorilor și comercianților pentru a evita practicile înșelătoare legate de pandemia de coronavirus. Aceste recomandări pot fi găsite pe platforma ,,Soluționarea Online a Litigiilor” , și pe website-ul Centrelor naționale ale consumatorilor din Europa.