Când profesorii au auzit despre un nou instrument puternic de chatbot AI, numit ChatGPT, care a devenit viral online recent, cu capacitatea sa de a scrie eseuri înfricoșător de bune în câteva secunde, și-a făcut griji despre modul în care elevii ei l-ar putea folosi pentru a înșela. Instrumentul, care a fost lansat la sfârșitul lunii noiembrie, poate crea răspunsuri detaliate la solicitări simple precum „Cine a fost cel de-al 25-lea președinte al Statelor Unite?” precum și răspunsuri la întrebări mai complexe precum „Ce evoluții politice au dus la căderea Imperiului Roman?”, conform CNN.
În săptămânile de când grupul de cercetare în domeniul inteligenței artificiale OpenAI a lansat ChatGPT, care este instruit pe o mulțime de informații online pentru a-și crea răspunsuri, instrumentul a fost folosit pentru a scrie articole (cu mai mult de câteva inexactități faptice), a scris versuri în stilul diverșilor artiști (dintre care unul a răspuns mai târziu, „acest cântec e nasol”) și a redactat rezumate ale lucrărilor de cercetare care i-au păcălit pe unii oameni de știință.
Dar, în timp ce mulți pot vedea instrumentul ca pe o noutate cu consecințe necunoscute pe termen lung, un număr tot mai mare de școli și profesori sunt îngrijorați de impactul său imediat asupra elevilor și de capacitatea lor de a trișa anumite sarcini și de a copia. Grupul de Facebook căruia s-au alăturat profesorii, de exemplu, a adăugat peste 800 de membri în doar câteva săptămâni de la crearea sa.
Unii educatori se mișcă acum cu o viteză remarcabilă pentru a-și regândi sarcinile ca răspuns la ChatGPT, chiar dacă rămâne neclar cât de răspândită este utilizarea instrumentului în rândul studenților și cât de dăunător ar putea fi cu adevărat pentru învățare. În interviurile cu CNN, unii instructori de colegiu au spus că se întorc la eseuri în clasă pentru prima dată în ultimii ani, iar alții au nevoie de eseuri mai personalizate. Unii profesori au spus că au auzit, de asemenea, că studenților li se cere să filmeze videoclipuri scurte care detaliază procesul lor de gândire. Între timp, școlile publice din New York și Seattle au interzis deja elevilor și profesorilor să folosească ChatGPT pe rețelele și dispozitivele districtului.
În ultimele săptămâni, Kevin Pittle, profesor asociat la Universitatea Biola din California, s-a trezit gândindu-se la ceea ce știe ChatGPT. „Înainte de a atribui materiale, interog în detaliu ChatGPT pentru a vedea ce „știe” sau nu despre material sau la care are acces”, a spus el. Având în vedere acest lucru, el a spus că acum le cere studenților săi să arate citări ale unor surse specifice care nu sunt disponibile pentru ChatGPT, inclusiv manuale, articole din spatele paywall-urilor și materiale produse după ce ChatGPT a fost instruit cu privire la datele de internet disponibile începând cu 2021.
Și nu se oprește aici. „ChatGPT nu „are suflet” – reflecțiile sale fictive sunt, în general, destul de lipsite de viață – așa că într-un singur curs am nevoie de mult mai multă „căutare sufletească” și jurnal reflexiv decât ChatGPT pare să fie capabil să greșească”, a spus el.
Unele companii, cum ar fi Turnitin, lucrează deja activ la instrumente de detectare a plagiatului ChatGPT care ar putea ajuta profesorii să identifice când temele sunt scrise de instrument. (Turnitin lucrează deja cu 16.000 de școli, edituri și corporații cu celelalte instrumente ale sale de detectare a plagiatului). Studentul de la Princeton, Edward Tuan, a declarat pentru CNN că peste 95.000 de persoane au încercat deja versiunea beta a propriei sale caracteristici de detectare ChatGPT, numită ZeroGPT, menționând că a existat „o cerere incredibilă în rândul profesorilor” până acum. Preocuparea se extinde dincolo de Statele Unite. Alex Steel, director de strategie de predare și profesor de drept la Universitatea din New South Wales, a declarat că o serie de universități din Australia au anunțat revenirea la examenele cu carte închisă.
„Există un număr tot mai mare de cadre universitare îngrijorați că nu vor putea detecta răspunsuri scrise prin inteligență artificială”, a spus el pentru CNN. „Parțial, îngrijorările sunt determinate de lipsa de înțelegere din partea profesorilor cu privire la ce fel de întrebări ar putea fi susceptibile… astfel încât personalul poate solicita revenirea la examene până când [aceste probleme] pot fi abordate.”
Leslie Layne, profesor de engleză și lingvistică la Universitatea Lynchburg din Virginia, este de acord. Acum intenționează să-i învețe pe studenți cum le-ar putea îmbunătăți scrierea ChatGPT. „ChatGPT poate oferi studenților un început de lucru, astfel încât să nu înceapă pe o pagină goală. Dar nu se apropie de un produs finit”, a spus ea. „Vrem ca studenții să includă mai multe surse și dovezi, astfel încât acestea să poată fi folosite ca ceva pe care să se construiască.”
I-a plăcut ChatGPT când au apărut pentru prima dată. „Oamenii erau foarte îngrijorați că vom pierde capacitatea de a face matematică de bază”, a spus ea. „Acum purtăm unul oriunde mergem cu telefoanele noastre și este atât de util.” Layne a spus că profesorii ar putea avea în vedere ca elevii să critice modul în care ChatGPT a gestionat o întrebare despre o temă, să-i învețe cum să găsească cel mai bun prompt pentru cel mai bun răspuns și ca ChatGPT să argumenteze o parte a unui subiect și un student să argumenteze cealaltă parte. „Ca și în cazul altor tehnologii noi, acesta ar putea fi un instrument pe care instructorii îl folosesc pentru a-i ajuta pe studenți să-și exprime ideile”, a spus ea. „Elevii trebuie doar să învețe cum să-și îmbunătățească scrierea și să o adapteze la propria lor modalitate de gândire.”