Atunci când pleci în vacanţă pot apărea anumite probleme stresante pe care nu ai idee cum să le rezolvi: preluarea unei mașini închiriate la un preț mai mare decât cel stabilit, o cameră de hotel rezervată de acasă care nu mai este disponibilă sau achiziționarea unui produs care se defectează la scurt timp.
Consumatorii îşi pot cere drepturile în toate limbile Europei prin intermediul aplicaţiei gratuite ECC-Net: Travel. Aplicaţia poate fi folosită de persoanele care călătoresc în interiorul Uniunii Europene, în Norvegia și Island şi îi ajută pe consumatorii europeni să-și exprime drepturile în 25 de limbi europene: bulgară, croată, cehă, daneză, olandeză, engleză, estoniană, finlandeză, franceză, germană, greacă, maghiară, islandeză, italiană, letonă, lituaniană, malteză, norvegiană, poloneză, portugheză, română, slovacă, slovenă, spaniolă şi suedeză.
Pentru fiecare situație, aplicația nu numai că te informează dacă ai anumite drepturi, dar și îți explică modalitatea în care le poți exprima.
După selectarea țării și a situației (transport, închiriere mașini, hotel etc), aplicația îți va arăta care sunt drepturile tale și îți va permite să le prezinți comerciantului în limba sa. Cu ajutorul ECC-Net: Travel app și cu un pic de bunăvoință, toți ar trebui să se poată înțelege!
Aplicaţia este disponibilă pentru dispozitive mobile cu sisteme de operare iOS, Android și Microsoft Windows.
Partea bună este că aplicația funcționează offline pentru a evita costurile suplimentare de roaming.
ECC-Net: Travel App este un proiect comun al tuturor celor 30 de membri ai ECC-Net. Există câte un centru european al consumatorilor în fiecare stat membru al UE, precum și în Norvegia și Islanda, care oferă ajutor și consiliere gratuite consumatorilor. Centrele sunt co-finanțate de Uniunea Europeană.