Acuzaţiile-bombă vor zgudui industria aviatică, aceasta pregătind teoria conform căreia avionul MH370 a devenit unul fantomă, zburând pe pilot automat până la epuizarea combustibilului. Timp de peste un an anchetatorii au cercetat minuţios o suprafaţă de 46.000 de mile din Oceanul Indian, în largul coastelor de vest ale Australiei, după ce au calculat cu ajutorul imaginilor din satelit locul unde avionul s-ar fi putut prăbuşi în ocean.
Dar, în acelaşi timp, în afară de una din uşile avionului, găsită anul trecut pe insula Reunion, echipele de cercetători nu au mai găsit nici o altă urmă a avionului care avea la bord 239 de pasageri şi echipajul.
Anchetatorii vor căuta noi dovezi timp de 10 săptămâni şi, dacă nu va fi descoperită nici o altă dovadă, vor merge pe teoria prăbuşirii intenţionate. Martin Dolan, comisarul şef al Biroului australian pentru siguranţa transportului(ATSB), care conduce cercetările, spune că deocamdată nu sunt în acest punct, dar mai devreme sau mai târziu va trebuie să explice autorităţilor ce alte variante sunt.
"Și alternativa este, sincer, că, în ciuda tuturor dovezilor de până acum, există posibilitatea ca cineva să fi fost la comanda aeronavei în timpul zborului. Prăbuşirea acestuia devine o posibilitate mult mai semnificativă, dacă eliminăm toate zonele de căutare curente. Dacă în câteva luni nu găsim epava, atunci trebuie să ne gândim la scenariile mult mai puţin probabile, dar, care, la final, vor dovedi contrariul. Şi anume că a existat o intervenţie din interior care a pus capăt acestui zbor", a spus Dolan.
Ca urmare, este probabil că, în raportul oficial pe care îl pregăteşte în cazul căutărilor zborului MH370, Australia să susţină teoria atrocităţii pilotului pentru a explica eşecul cercetărilor. Şi aceasta pentru că, în scenariul conform căruia pilotul ar fi prăbuşit aeronava, suprafaţa din Oceanul Indian unde ar putea fi resturile avionului este foarte mare.
De asemenea, se presupune că oficialii australieni nu se vor limita doar la această ipoteză, lăsând deschisă şi posibilitatea ca o a treia persoană să fi preluat controlul aeronavei.