Zara și-a cerut scuze după o reclamă care amintește de sacii pentru cadavre din Gaza

12 Dec 2023
Zara și-a cerut scuze după o reclamă care amintește de sacii pentru cadavre din Gaza

O serie de fotografii postate pe Instagram de brandul Zara au arătat moloz și manechine neînsuflețite în saci, scena pe care unii utilizatori de internet au comparat-o cu o scenă morbidă cu referire la soarta palestinienilor din Gaza, scrie BFMTV

O nouă controversă pentru Zara. Brandul spaniol a șters luni o campanie promoțională de pe rețelele sale de socializare numită „The Jacket”. Această serie de fotografii cu modele într-un atelier a generat o avalanșă de comentarii negative și apeluri la boicot de îndată ce a fost postată online în acest weekend.

Brandul grupului Inditex a fost ținta activiștilor pro-palestinieni care au văzut în fotografiile postate online o formă de ironie a soartei locuitorilor Fâșiei Gaza sau cel puțin „simbolism inacceptabil” pentru anumiți activiști supărați.

În fotografii, modelele apar într-un atelier în mijlocul a ceea ce poate fi comparat cu moloz. O femeie poartă un manechin neînsuflețit învelit într-un sac sau pânză albă, amintind, potrivit internauților șocați, de imaginile cadavrelor din conflictul din Orientul Mijlociu.

După două zile online, seria de fotografii a fost ștearsă de pe Instagram și Zara a trimis un mesaj de explicație.

Înainte de a concluziona că marca regretă această neînțelegere și „își reafirmă respectul profund pentru toată lumea”.

„Campania, care a fost concepută în iulie și fotografiată în septembrie, prezintă o serie de imagini cu sculpturi neterminate în atelierul unui sculptor și a fost creată cu scopul de a prezenta îmbrăcăminte artizanală într-un context artistic. Din păcate, unii clienți s-au simțit ofensați de aceste imagini și au văzut ceva foarte departe de ceea ce intenționam”.

În timp ce conflictul din Orientul Mijlociu ocupă un loc central în mass-media, activiștii de o parte sau de cealaltă caută semne care au legătură cu evenimentul. Înainte de a fi ținta pro-palestinienilor, Zara a fost vizată în urmă cu o lună de utilizatorii de internet pro-israelieni care credeau că au detectat sprijin pentru cauza palestiniană într-o altă fotografie.

În această postare pe Instagram din 5 noiembrie, un model cu pielea albă cu o jachetă neagră și o eșarfă verde pe umeri este fotografiat în fața unei uși roșii. Acestea au fost interpretate ca fiind cele patru culori ale drapelului palestinian. O coincidență totală, a argumentat de această dată Zara care a primit peste 148.000 de mesaje pe această postare, de aproape 100 de ori mai mult decât media postărilor sale.

De la atacul terorist al Hamas din 7 octombrie și de la represaliile armatei israeliene, mărcile se regăsesc uneori, fără să vrea, în centrul conflictului. Astfel , McDonald's a dorit să se distanțeze de unii dintre francizații săi care au oferit sprijin material uneia sau alteia tabere. Sau chiar Carrefour care a fost ținta apelurilor la boicot după ce filiala israeliană a mărcii a anunțat furnizarea de rații de mâncare către armata israeliană.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Une publication partagée par ZARA Official (@zara)

Alte stiri din Externe

Ultima oră