Anunțul producătorului auto vine într-un moment dificil pentru coaliția liberală de stânga de guvernământ, scrie European Conservative
Gigantul german producător de mașini Volkswagen vrea să închida unele dintre fabricile sale și să-și concedieze o parte din forță de muncă.
Creșterea costurilor reduce profiturile, lăsând Volkswagen să se confrunte cu „provocări deosebit de semnificative”, a spus grupul într-o notă internă văzută de AFP. „În situația actuală, nici măcar închiderea fabricilor de la site-urile de producție de vehicule și de componente nu mai pot fi excluse”, a spus Volkswagen în nota trimisă angajaților.
Fondată în 1937, compania nu a fost niciodată nevoită să închidă fabrici din Germania.
În memoriu, CEO-ul Volkswagen, Oliver Blume, a scris că industria europeană de automobile se află într-o „situație gravă”, mediul economic a devenit „și mai dur”, pe măsură ce noi concurenți intră pe piața europeană. El a avertizat că Germania „este în urmă în ceea ce privește competitivitatea” ca locație de producție.
Grupul – ale cărui mărci includ mărci de lux Audi și Porsche și vehicule de pe piața de masă Volkswagen, SEAT și Skoda – a citat rezultate dezamăgitoare publicate în august, care au arătat o scădere a profiturilor.
Volkswagen a pierdut aproape o treime din valoare în ultimii cinci ani, făcându-l cel mai prost performant dintre marii producători auto europeni. Se confruntă cu un peisaj provocator în Europa, SUA și în special China, unde producătorii autohtoni de vehicule electrice conduși de BYD își acaparează cota de piață.
Anunțul de luni vine în ciuda măsurilor de economie a costurilor introduse anul trecut, menite să economisească aproximativ 10 miliarde EUR până în 2026. Cu toate acestea, rapoartele din presă spun că trebuie găsite și alte economii de 4 miliarde EUR.
„Măsurile simple de reducere a costurilor” nu mai sunt suficiente și „mărcile din cadrul Volkswagen AG trebuie să fie supuse unei restructurari cuprinzătoare”, a spus consiliul de administrație, adăugând că iau în considerare reduceri la locurile de muncă care anterior nu erau în pericol.
Discuția despre închideri și disponibilizări se referă la principalul brand Volkswagen al companiei.
Consiliul a spus că strategia actuală de a oferi contracte reduse și pachete de indemnizații angajaților care se apropie de pensionare nu mai este suficientă pentru a îndeplini obiectivele companiei și a anunțat că încetează un program de securitate a locului de muncă care este în vigoare din 1994 și ar fi protejat locurile de muncă până în 2029.
Sindicatul muncitorilor IG Metall a răspuns supărat, spunând că va rezista schimbărilor de la producătorul de automobile. Reprezentanta Daniela Cavallo a spus că conducerea a luat multe decizii greșite în ultimii ani, inclusiv să nu investească în hibrizi sau să fie mai rapidă în dezvoltarea de mașini electrice cu baterii la prețuri accesibile.
Stephan Weil, premierul social-democrat al statului Saxonia Inferioară, care deține 20% din acțiunile cu drept de vot ale producătorului de automobile, a cerut și Volkswagen să evite închiderea fabricilor. Costurile Volkswagen „trebuie examinate pentru a asigura succesul continuu”, dar opțiunea de închidere a fabricilor ar trebui „pur și simplu să nu fie pusă sub semnul întrebării”, a subliniat el.
Aproximativ 680.000 de oameni sunt angajați de Volkswagen în întreaga lume, peste 300.000 lucrând pentru grup în Germania. Volkswagen este cel mai mare angajator industrial al țării și cel mai mare producător de automobile din Europa în ceea ce privește veniturile. Compania nu a închis un loc de producție de peste trei decenii, ultima închidere având loc în 1988 în Statele Unite.
Directorul financiar Arno Antlitz va vorbi cu personalul alături de șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, la o reuniune a consiliului de întreprindere de miercuri, 4 septembrie.
Anunțul Volkswagen vine într-un moment prost pentru social-democrații, care sunt cel mai mare partid din guvernul federal de la Berlin. Partidul și aliații săi de coaliție au suferit recent pierderi uriașe la alegerile regionale din Saxonia și Turingia și sunt pe cale să fie eliminate din guvern la alegerile generale de anul viitor, dacă gestionarea economiei, a costului vieții și a crizelor migraționale nu le va face. schimba.
„Dacă o astfel de greutate industrială trebuie să închidă fabrici, poate fi un semnal de alarmă mult așteptat că măsurile de politică economică (Germania) trebuie intensificate considerabil”, a declarat pentru Reuters Carsten Brzeski, șeful global al departamentului macro la ING Research.
Liderul opoziției Friedrich Merz, șeful CDU de centru-dreapta, a numit anunțul Volkswagen un semnal de alarmă pentru guvern, adăugând că „Germania nu mai este suficient de competitivă”.
Volkswagen may close its factories in Germany for the first time in history
— Olga Bazova (@OlgaBazova) September 2, 2024
Germany as a business location is increasingly falling behind in terms of competitiveness
— admitted the head of the company, Oliver Blume.
Volkswagen is exploring the idea of closing two major plants… pic.twitter.com/f0HCddfx4J