Compania ucraineană de transport maritim Dunărea (DSC) a cerut portului Constanța la Marea Neagră să permită transferuri de cereale de la navă la navă, ceea ce aproape că i-ar dubla capacitatea de export în barje, a anunțat luni compania, scrie Reuters
Producția de cereale a Ucrainei din 2023 este estimată la până la 56 de milioane de tone metrice, dar o blocare a principalelor sale porturi de la Marea Neagră de la invazia Rusiei din februarie 2022 a restrâns transporturile.
Porturile fluviale dunărene ale Ucrainei, care anterior reprezentau aproximativ un sfert din exporturile de cereale, sunt acum principala cale de ieșire pentru recolta țării, dintre care unele sunt trimise cu șlepuri la Constanța pentru a fi expediate mai departe.
Ucraina a exportat 8,1 milioane de tone metrice de cereale prin Constanța în primele șapte luni ale anului 2023, a declarat luna trecută autoritatea portuară pentru Reuters, mai mult decât în întregul an 2022, inclusiv cereale livrate în silozurile portuare pe calea rutieră și pe calea ferată.
DSC a spus pe Telegram că 60% din fluxul de export de cereale prin Constanța este prin flotă fluvială, barje livrând lunar în portul românesc peste 700.000 de tone de produse agricole, conform The Guardian
Cu toate acestea, compania a declarat că are în prezent aproximativ 600 de șlepuri la Constanța, timpii de așteptare pentru descărcarea în port ajungând uneori până la 60 de zile
Dacă Constanţa permite dezvoltarea …transbordării, fluvierii sunt gata să mărească volumele cu încă 500.000 de tone.
DSC a declarat că are un proiect de amenajare a încă trei puncte de ancorare lângă Constanța, dintre care unul ar trebui să fie alocat Ucrainei și este gata să creeze un operator portuar ucrainean la Constanța.