Previziuni sumbre pentru turismul european, din cauza atentatelor

27 Iul 2016 | scris de Marina Constantinoiu
Previziuni sumbre pentru turismul european, din cauza atentatelor


Potrivit cifrelor, vânzările şi veniturile companiei au scăzut cu 5,2% – 6,5 miliarde de euro – între lunile aprilie şi iunie. Air France-KLM a declarat că „persistă o presiune clară asupra Franţei ca destinaţie”, ţară ocolită în acest an de pasageri China şi Japonia, scrie rador.ro.
Reducerea preţului biletelor este o necesitate cu mult mai importantă decât economiile din facturile la combustibil, a mai spus compania franco-olandeză. Air France-KLM se confruntă cu din ce în ce mai multe greve ale personalului, iar două sindicate principale ale piloţilor au demarat deja o săptămână de greve, care va costa compania peste 40 de milioane de euro.
Săptămâna trecută, compania EasyJet a declarat că nu poate să fac o previziune a veniturilor companiei, iar compania germană Lufthansa a avertizat cu privire la profiturile sale. Companiile low-cost Ryanair şi Wizz Air şi-au menţinut, în schimb, ţintele estimate, dar au declarat că îşi vor reduce activitatea în Marea Britanie după ieşirea din UE.
Împânzit de vehicule militare şi de soldaţi cu arme în mână, Bruxelles-ul nu mai este destinaţie de vacanţă, iar afacerile din centru, care trăiau din turism, sunt în pragul falimentului, relatează şi corespondentul TVR la Bruxelles.
În mod normal, Grand Place, una dintre cele mai frumoase pieţe medievale din lume, era vizitată în fiecare zi de câteva mii de persoane, în timp ce acum abia dacă mai trec pe aici câteva sute de curioşi.
Până la sfârşitul lui octombrie 2015, afacerile, fie ele restaurante, magazine de suveniruri sau galerii comerciale, mergeau din plin.
Apoi au avut loc atacurile de la Paris şi afacerea a scăzut pe parcursul următoarelor 3 luni, şi abia când începea să îşi revină, prin martie, a avut loc atacul de la aeroport şi de la metrou, şi de atunci e foarte dificil în centru.
Autorităţile din Bruxelles conştientizează gravitatea situaţiei şi încearcă să îi ajute pe întreprinzători prin avantaje fiscale, cum ar fi reducerea impozitelor pentru terase sau camere de hotel. Mai mult, încearcă să atragă turiştii care se cazează la hoteluri cu bilete gratuite pentru transportul în comun. Nimic nu pare însă să funcţioneze, centrul nu mai e atât de aglomerat ca în vremurile bune, relatează corespondentul TVR.

Alte stiri din Externe

Ultima oră