Trenurile vor pleca din Stockholm și vor ajunge în Curtici, de unde containerele vor fi preluate de alte trenuri spre Turcia și Europa de Est. Durata transportului direct dintre Curtici și Stockholm este estimată la 96 de ore.
Într-o inițiativă care are la bază și reducerea emisiilor de carbon, cele două companii încearcă să ofere o alternativă la transportul rutier. Începând cu prima lună a anului viitor vor pleca patru trenuri pe săptămână pe traseul dus-întors, obiectivul fiind de cinci trenuri pe săptămână până la finalul anului. Trenurile vor fi cordonate din orașul german Duisburg.
“În special în România, transportul feroviar s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, cu investiții importante într-o linie internațională peste Dunăre spre Bulgaria și o modernizare a căii ferate între capitala București și Portul Constanța.
Curtici este cel mai important nod feroviar spre estul Europei și o poartă importantă spre vestul Europei”, au subliniat reprezentanții celor două companii, pentru verkehrsrundschau.de.