Ziarul The Guardian renunță la „toxicul” X al lui Elon Musk după victoria lui Trump

13 Noi 2024
Ziarul The Guardian renunță la „toxicul” X al lui Elon Musk după victoria lui Trump

Ziarul abandonează contul după 17 ani pe fondul exodului tot mai mare de pe platforma de socializare, scrie The Telegraph

The Guardian plănuiește să renunțe la X-ul lui Elon Musk în urma victoriei electorale a lui Donald Trump.

Într-un e-mail intern, personalul Guardian a fost informat despre planurile de a înceta utilizarea rețelei de socializare, deoarece „nu devine niciodată mai toxică”.

Reporterilor li se spune că pot rămâne în aplicație cu profilurile lor personale, au spus mai multe surse. Ziarul s-a alăturat rețelei de socializare în 2007, când era cunoscut sub numele de Twitter.

„Știm că există dezavantaje în a ne îndepărta de X, dar credem că, în general, este cursul potrivit, deoarece platforma devine din ce în ce mai toxică”, a spus e-mailul către personal.

„Conturile vor fi blocate, cu text standard adăugat la profiluri și un link către un explicator.”

Ultima postare de pe contul principal X al The Guardian a fost un link către povestea „Birdwatch: o întâlnire strânsă cu un rinocer zburător în Borneo”, miercuri la ora 7.14.

De atunci, ziarul a adăugat o declinare a răspunderii în contul său principal, care afirmă: „Acest cont a fost arhivat”.

Într-o postare pe blog, The Guardian a spus: „Credem că beneficiile de a fi pe X sunt acum depășite de aspectele negative și că resursele ar putea fi folosite mai bine pentru a ne promova jurnalismul în altă parte.

Ziarul a spus că decizia a fost determinată de creșterea „conținutului tulburător” pe X, inclusiv „teorii ale conspirației și rasism”.

A adăugat: „Campania pentru alegerile prezidențiale din SUA a servit doar pentru a sublinia ceea ce am considerat de mult timp: că X este o platformă media toxică și că proprietarul ei, Elon Musk, a putut să-și folosească influența pentru a modela discursul politic”.

Site-urile de știri din SUA, inclusiv NPR și PBS, au părăsit X anul trecut, după ce au fost etichetate ca mass-media afiliate de stat în conformitate cu regulile introduse de domnul Musk.

Mii de utilizatori ai rețelelor sociale au renunțat la X în ultimele zile după câștigarea alegerilor a domnului Trump pentru a se alătura aplicației rivale Bluesky.

Bluesky, care a fost lansat inițial de către fondatorul Twitter, Jack Dorsey, ca proiect de cercetare, a adăugat peste 1 milion de utilizatori în ultima săptămână, aplicația apropiindu-se de 15 milioane de utilizatori.

Aplicatia a început în 2019, în timp ce Dorsey încă mai conducea Twitter, ca versiune „descentralizată” a aplicației. A fost divizată după preluarea lui Musk și a fost lansată oficial anul trecut.

Aplicația este acum deținută în principal de Jay Graber, directorul său executiv, și funcționează ca o companie independentă. În octombrie, a strâns 15 milioane de dolari (12 milioane de lire sterline) de la investitorii Blockchain Capital.

Bluesky se află în prezent pe primul loc în magazinul de aplicații pentru iPhone din SUA.

Threads, un serviciu rival cu un design similar cu X, care este deținut de Meta lui Mark Zuckerberg, a crescut la 275 de milioane de utilizatori de când a fost lansat în iulie anul trecut.

Miliardarul și cel mai bogat om din lume a petrecut noaptea alegerilor cu Trump în Mar-a-Lago și a făcut campanie pentru republican timp de săptămâni. Domnul Musk a susținut săptămâna trecută că X s-a bucurat de „utilizare record” în timpul alegerilor din SUA.

Marți, Trump a confirmat că șeful Tesla va prelua conducerea guvernului unui nou departament de eficiență pentru a implementa reduceri semnificative de costuri în SUA.

Alte stiri din Externe

Ultima oră