Repararea unei mașini electrice costa cu 15 % mai mult decât cea a unui vehicul termic, spune unu studiu

28 Mai 2024
Repararea unei mașini electrice costa cu 15 % mai mult decât cea a unui vehicul termic, spune unu studiu

Un studiu al Asociației pentru Siguranța și Reparațiile Auto (SRA) dn Franța dezvăluit luni estimează că, în cazul unei coliziuni, reparațiile la o mașină electrică sunt cu 15% mai scumpe decât cele la un vehicul termic. Dacă plănuiai să cumperi o mașină electrică, acest studiu ar trebui să te intereseze, scrie RMC.

Sunt mașinile electrice cu adevărat mai economice? Nu chiar, potrivit unui studiu publicat luni de Asociația pentru Siguranța și Reparația Automobilelor din Franța. Repararea unei mașini electrice ar fi în medie cu 15% mai scumpa decât pentru o mașină termică.

Pentru a realiza acest studiu, asociația s-a bazat pe 800.000 de rapoarte de expertiză în asigurări după pierderile survenite în 2023 și a efectuat o comparație cu modele echivalente, scrie FranceInfo

Greutatea mașinilor electrice explică parțial acest decalaj:  „Cu cât vehiculul este mai greu, cu atât are mai multă inerție”, subliniază Rodolphe Pouvreau. În cazul unei coliziuni,  „poate cauza daune semnificative” și poate provoca „mai multe daune ”.

O altă diferență, care mărește factura:  „Vehiculele electrice sunt reparate mai des în rețelele producătorilor”. Cu toate acestea, „știm că producătorii au tarife orare care pot fi mai mari decât rețelele independente ”, notează directorul SRA. Mai ales că vehiculele electrice au și „specificități” precum „obligația de a securiza vehiculul la efectuarea intervențiilor” pentru a evita „riscuri de electrocutare” și „riscuri de incendiu” .

Mai general, costul pieselor a crescut în ultimii ani, și nu doar pentru vehiculele electrice. „Avem vehicule din ce în ce mai complexe, din ce în ce mai elegante, care costă din ce în ce mai mult ”, notează el.

Rodolphe Pouvreau nu prevede o scădere a costurilor de reparații în viitor. „ Din păcate, pot exista efecte asupra puterii de cumpărare a asiguratului ”, se teme el.

Și pentru unii nu este ușor să înțeleagă. Într-o dimineață, Yann pleacă la serviciu cu mașina lui. Abia suficient timp pentru a merge câțiva metri când se oprește brusc. Bateria nu mai funcționează, trebuie schimbată, iar cotația de la reprezentanță este greu de obținut.

„Prețul a fost de aproximativ 5.500 de euro. Nu am avut de ales decât să facem reparațiile. Ca propietar de masina electrica, a existat o nemulțumire. Cred că atunci când conducem electric, nu suntem deloc pregătiți pentru asta”, asigură el.

O creștere a costului asigurărilor

Iar în caz de accident, factura este în medie cu 15% mai mare pentru o mașină electrică decât pentru o mașină termică conform studiului.

„Trebuie să pregătim mecanici, acest lucru are un cost. Apoi, piesele și materialele sunt destul de scumpe, asa cum este cazul unei baterii care costa în jur de 15.000 de euro. Le trecem la costul reparatiei pentru că altfel nu suntem rentabili și ca urmare, nu trăim din asta”, explică un mecanic.

Iar prețul reparațiilor îngrijorează chiar și companiile de asigurări, avertizează Olivier Moustacakis, cofondatorul comparatorului de asigurări Assurland.

„Există o problemă de reparare. Există adesea vehicule care sunt casate deoarece reparația ar costa prea mult în comparație cu prețul vehiculului în sine. Consecința este că anumiți asigurători refuză în anumite țări europene să asigure anumite tipuri de modele”, explică el.

Potrivit acestuia, ar trebui va exista o creștere a prețului asigurărilor în Franța de aproximativ 10 până la 20% pentru mașinile electrice.