Prima dintre ele se referă la faptul că Google favorizează sistematic, la afișarea rezultatelor unei căutări, propriul serviciu de comparare a produselor. Iar cea de-a doua arată că afișarea anunțurilor publicitare generate de motoarele de căutare concurente este limitată artificial în paginile de internet ale părților terțe.
În cazul serviciului de comparare a produselor, Comisia a efectuat investigații suplimentare, adunând o serie amplă de date și elemente de probă, conform cărora comportamentul companiei Google a condus la slăbirea sau chiar marginalizarea concurenței din partea principalilor săi rivali. Google și compania-mamă Alphabet au la dispoziție 8 săptămâni pentru a transmite un răspuns.
Comisia consideră că Google deține o poziție dominantă, având o cotă de piață de peste 90%, în ceea ce privește furnizarea de servicii de căutare generală pe internet. Cu o cotă de piață de 80%, ea deține o poziție dominantă și în ceea ce privește plasarea anunțurilor publicitare generate de motoare de căutare pe site-urile web ale părților terțe.
Ocuparea unei poziții dominante nu reprezintă, în sine, o problemă din punct de vedere al normelor UE în materie de concurență. Cu toate acestea, companiile care dețin poziții dominante au responsabilitatea de a nu abuza de propria poziție pentru a restricționa concurența pe piața respectivă sau pe piețele adiacente.