Audi și Pfizer se alătură listei tot mai mari de companii care întrerup reclamele Twitter. Agenții de publicitate sunt îngrijorați de o rafală de plecări ale directorilor de pe Twitter și de planurile noului proprietar, Elon Musk, de moderare a conținutului, scrie Wall Street Journal.
Compania alimentară General Mills Inc, producătorul Oreo Mondelez International, Pfizer Inc. și Volkswagen Audi se află pe o listă tot mai mare de mărci care și-au întrerupt temporar publicitatea pe Twitter în urma preluării companiei de către Elon Musk, potrivit unor surse apropiate.
Unii agenți de publicitate sunt îngrijorați de faptul că Musk ar putea reduce moderarea conținutului ceea ce ar duce la o creștere a conținutului inacceptabil pe platformă. Alții își opresc temporar anunțurile din cauza incertitudinii din companie, pe măsură ce directorii de vârf sunt concediați și Musk ia în considerare o serie de schimbări, au spus unii dintre oameni.
Kelsey Roemhildt, purtătoare de cuvânt a General Mills, ale cărei mărci includ Cheerios, Bisquick și Häagen-Dazs, a confirmat că compania a întrerupt reclamele pe Twitter. „Ca întotdeauna, vom continua să monitorizăm această nouă direcție și să ne evaluăm cheltuielile de marketing”, a spus ea.
Un reprezentant Twitter nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
General Motors Co. și-a întrerupt publicitatea pe platforma de socializare săptămâna trecută.
Mai mulți cumpărători de anunțuri spun că se așteaptă ca numărul mărcilor care întrerup reclamele Twitter să crească. Ei spun că platforma nu este considerată o achiziție obligatorie pentru mulți agenți de publicitate, bugetele mult mai mari fiind destinate unor giganți tehnologici, cum ar fi Google de la Alphabet Inc. și Meta Platforms Inc., și că întreruperea are sens în timpul tranziției accidentate sub conducerea lui Elon Musk.
Mulți directori de pe Madison Avenue sunt neliniștiți de erupția de plecări bruște de directori din unitățile de marketing și vânzări de publicitate ale Twitter. Printre cei care au părăsit se numără Sarah Personette, director relații clienți, Leslie Berland, director marketing și Jean-Philippe Maheu, vicepreședintele Twitter pentru soluții globale pentru clienți. Acei directori i-au asigurat pe agenții de publicitate că banii lor au fost cheltuiți în mod înțelept și adecvat pe Twitter.
Musk a muncit pentru a-i asigura pe agenții de publicitate – atât public, cât și privat – că platforma va rămâne un loc sigur pentru mărci. De când a postat săptămâna trecută pe Twitter că acesta „nu poate deveni un infern de libertate pentru toți”, miliardarul a participat la mai multe întâlniri și apeluri video cu unele dintre cele mai mari companii de publicitate din lume și agenți de publicitate de top, au spus directori de publicitate.
Miercuri, Musk a participat la un apel video cu WPP PLC, cea mai mare companie de publicitate din lume, și cu unii dintre clienții săi, cum ar fi Coca-Cola Co., Unilever PLC și Google, potrivit unor persoane familiare cu întâlnirea.
În timpul întâlnirii Elon Musk a subliniat că Twitter va fi un loc sigur pentru mărci, promițând să scape platforma de roboți și să adauge instrumente de gestionare a comunității, potrivit oamenilor. El a discutat, de asemenea, despre cum căuta să segmenteze conținutul de pe Twitter, astfel încât utilizatorii să poată personaliza ceea ce apare în fluxurile lor.
Acest lucru le-ar permite oamenilor să aibă echivalentul unei versiuni personalizate a platformei, a spus dl Musk, și le-ar oferi agenților de publicitate posibilitatea de a alege ce conținut să fie apropiat, potrivit persoanelor familiare cu întâlnirea.
Twitter oferă deja agenților de publicitate instrumente pentru a se asigura că reclamele lor nu apar lângă conținutul pe care îl consideră inacceptabil, deși unii cumpărători de anunțuri spun că compania este în urma concurenților săi în acest domeniu, a raportat anterior The Wall Street Journal. În timpul întâlnirii virtuale, Musk a vorbit sincer despre ceea ce vede ca fiind problemele Twitter în domenii de la inginerie până la securitate, potrivit persoanelor familiare cu întâlnirea.
Unii directori de agenții de publicitate au spus că ar saluta orice îmbunătățire a Twitter sub conducerea lui Musk, care s-a dovedit a fi un om de afaceri de succes. Compania se bazează pe reclame pentru cea mai mare parte a veniturilor sale, dar reprezintă doar aproximativ 1,1% din cheltuielile publicitare digitale din SUA, potrivit Insider Intelligence.
Unii cumpărători de reclame au spus că mărcile ar putea transfera banii publicitari alocați în prezent pentru Twitter către alte platforme tehnologice.