Ați recunoscut-o, desigur, este vorba despre ciocolata Kinder. De ce s-au enervat membrii Pegida? Pentru că în ultimul timp au apărut pe ambalaje figurile unor copii de origine străină.
Este vorba despre o campanie de marketing lansată în cadrul campionatului de fortbal Euro 2016. Marca de ciocolată a înlocuit tradiționala figură a băiețelului blond cu cele, din copilărie, a jucătorilor echipei naționale de fotbal a Germaniei, Mannschaft. Este și un joc aici: trebuie identificat jucătorul, în funcție de fotografia sa din copilărie.
Militanții Pegida nu au observat imediat demersul. Ei s-au revoltat pe rețelele de socializare contra acestor copii cu alură nu tocmai germană. Și normal, pentru că unii dintre jucători sunt de origine turcă sau ghaneză. Pegida a încercat să lanseze chiar și o acțiune de boicotare a mărcii!
Numeroși utilizatori ai rețelelor de socializare au reacționat la aceste atacuri. Unii au făcut paralela între această reacție a Pegida și teoriile naziste privind rasa ariană.
Federația germană de fotbal a intervenit pentru a sublinia că selecționata sa este unul dintre cele mai bune exemple ale unei integrări reușite. Marca de ciocolată a condamnat și ea reacțiile rasiste privind campania pentru Euro2016.
Atacată din toate părțile, Pegida și-a cerut în cele din urmă scuze și a șters de pe paginile sale de pe Internet atacurile la adresa copiilor nu suficient de germani pentru gusturile sale!
