Din 2017 compania canadiană WestJet a implementat o politică de incluziune față de însoțitorii de bord și stewardesele sale. Noua sa linie oferă în special haine care se adaptează tuturor tipurilor de corp, scrie Le Figaro.
Multă vreme, uniforma stewardeselor a alimentat fantezii nedorite. O situație problematică cauzată de anumite companii aeriene care au dorit să impună angajaților ținute „sexy”. La momentul MeToo dar și al întrebărilor despre gen, unele companii au decis să-și revizuiască politica, cum a făcut WestJet. Compania canadiană și-a lansat noua colecție de uniforme pentru personalul său săptămâna aceasta. Îmbrăcăminte profesională care ține cont de două criterii majore: siguranță și incluziune.
„Aceste uniforme răspund nevoilor diverse ale personalului de la WestJet (...) și oferă un aspect care va rezista testului timpului și poate fi purtat cu încredere”, a declarat Juli Grbac, designerul de modă care a conceput această nouă linie, într-un comunicat lansat de WestJet. Rezultă uniforme fără gen, în culoarea albastru (culoarea folosită de companie de 26 de ani), care își propune să se elibereze de normele sexiste și de gen. Pentru proiectarea acestora au fost consultate toate meseriile companiei aeriene. Obiectivul: sa se asigure ca aceste uniforme de lucru sunt cat mai apropiate de nevoile angajaților. Acestea din urmă se adaptează astfel tuturor expresiilor de gen, dar și tuturor morfologiilor. Ele sunt, de exemplu, mai bine adaptate pentru persoanele corpolente.
„Oamenii noștri WestJetters petrec mult timp în uniformă, așa că a fost esențial pentru noi să creăm un produs care să îndeplinească cele mai înalte standarde de siguranță, reflectând diverșii membri ai echipei responsabili cu îngrijirea oaspeților noștri (clienții) ”, a spus Leah McDonald, Director Antrenament și uniforme.
O politică a comunității LGBTQI+
Această nouă linie de îmbrăcăminte profesională face parte din politica pe care WestJet încearcă să o urmeze din 2017. Pe lângă uniforme, compania și-a reproiectat etichetele cu numele. O modalitate de a include personal aparținând comunității LGBTQI+. Astfel, s-a adăugat un loc suplimentar pentru pronumele prin care oamenii se identifică. Politica de tatuaje a fost, de asemenea, revizuită. Însoțitorii de zbor nu mai trebuie să le ascundă, scopul fiind ca fiecare să-și „sărbătorească” individualitatea.
WestJet nu este singura companie care dorește să urmeze o politică incluzivă pentru personalul său. Alaska Airlines a conceput, de asemenea, o linie de îmbrăcăminte mai potrivită cu angajații săi. În martie anul trecut, compania americană și-a modificat astfel directivele privind uniformele sale „pentru a oferi mai multă libertate și flexibilitate în exprimarea genului fiecăruia” , după cum a dezvăluit într-un comunicat de presă .
Și alte companii au făcut schimbări, de data aceasta mai mult în legătură cu lupta împotriva sexismului în industria aeriană. Compania ucraineană SkyUp Airlines a abandonat fustele și tocurile pentru însoțitoarele de bord și le-a înlocuit cu pantaloni și adidași.