În anul cu un război și cea mai mare criză economică, Rolls-Royce vinde cele mai multe mașini din istoria sa

09 Ian 2023
În anul cu un război și cea mai mare criză economică, Rolls-Royce vinde cele mai multe mașini din istoria sa Galerie foto (5)

Rolls-Royce a vândut peste 6.000 de mașini în 2022, depășind această etapă pentru prima dată în istoria de 118 ani a companiei din Marea Britanie. Producătorul de mașini de lux a declarat că a obținut „o creștere de la an la an deosebit de puternică” în Orientul Mijlociu, Asia-Pacific, SUA și Europa. „Nu numai că am dezvăluit Rolls-Royce Spectre, primul model de serie complet electric al mărcii noastre, dar a fost și primul an în care am livrat vreodată peste 6.000 de mașini într-o singură perioadă de 12 luni, cu o cerere puternică în toată lumea. întregul portofoliu de produse”, a declarat directorul executiv Torsten Muller-Otvos, conform The National.

Vânturi economice în contra din China
„Vânturile în contra” au cauzat o scădere ușoară a vânzărilor în China, a declarat producătorul de mașini deținut de BMW. Cu toate acestea, cererea a rămas puternică, cu comenzi avansate „securizate până în 2023”. Comisioanele personalizate au atins, de asemenea, niveluri record anul trecut, clienții fiind dispuși să plătească 440.000 de lire sterline pentru o mașină unică și personalizată. Dl Muller-Otvos a spus că cererile clienților au devenit „din ce în ce mai pline de imaginație și mai exigente din punct de vedere tehnic”. Peste 150 de locuri de muncă au fost create la sediul companiei de la Goodwood în West Sussex, ceea ce a adus forța de muncă totală la 2.500.

Un semn al succesului
Rolls-Royce a fost înființată în 1905, la un an după ce Charles Rolls l-a cunoscut pe Sir Henry Royce. Până în 1907, Rolls-Royce Silver Ghost a fost promovată drept cea mai bună mașină din lume, după ce a trecut printr-o serie de teste de anduranță și confort. În anii 1950, mașinile Roll-Royce l-au înlocuit pe Daimler ca furnizor de mașini preferat pentru familia regală a Marii Britanii. Un sondaj din 1987 a arătat că numele Rolls-Royce a devenit sinonim cu luxul și că numai Coca-Cola era un brand mai recunoscut în întreaga lume. Pentru observatorul obișnuit, numele, marca și ornamentul capotei Spirit of Ecstasy au făcut parte din Rolls-Royce pentru întreaga sa istorie de 118 ani.


Cu toate acestea, au existat câteva răsturnări interesante în istorie.  La începutul anilor 1970, compania originală Rolls-Royce a fost naționalizată, iar guvernul britanic de atunci a vândut brațul de marcare a mașinilor, pentru a permite companiei principale să se concentreze pe fabricarea de motoare aero. Producătorul auto a fost cumpărat de compania de inginerie Vickers în anii 1980, care a decis să-l vândă în 1998. O ofertă de 340 de milioane de lire sterline a producătorului auto german, BMW, a fost întrecută de o ofertă rivală a Volkswagen de 430 de milioane de lire sterline.

Cu toate acestea, în timp ce VW a obținut facilitățile de producție, modelele vehiculelor, drepturile asupra ornamentului Spirit of Ecstasy și forma emblematică a grilei frontale, numele mărcii și logo-ul au rămas la compania de inginerie mai mare Rolls-Royce plc, care, în consecință, a vândut acele licențe către BMW. Cei doi producători germani de mașini au ajuns la un acord și până în 2003, BMW producea mașini Rolls-Royce la noua sa unitate de la Goodwood. VW a păstrat modelele și vechea unitate de producție, precum și proprietatea Bentley. Din 2005, vânzările la Rolls-Royce Motor Cars (cum era cunoscută compania până atunci) au crescut din ce în ce mai puternic, crescând cu 660% până în 2022.

Alte stiri din Externe

Ultima oră