Reporterii glumesc adesea când spun că jurnaliștii trec în „partea întunecată” a lumii atunci când intră în PR. După ce am citit despre Geoff Morrell, un erou de care nu știam că am nevoie, înțeleg tentația. Iată înțelegerea: un set de documente de la Disney săptămâna trecută, raportat pentru prima dată de Wall Street Journal, a pus în atenție mandatul incredibil de scurt, dar extrem de profitabil al lui Morrell în cadrul companiei, anunță CNN.
În calitate de șef al departamentului de PR al Disney timp de doar trei luni, din ianuarie până în aprilie anul trecut, Morrell a câștigat aproximativ 150.000 de dolari pe zi. Această sumă a inclus salariu, bonusuri și 537.438 USD pentru mutarea familiei sale de la Londra la Los Angeles, precum și o sumă suplimentară de 500.000 USD pentru „a ține seama de circumstanțele sale unice” de a reloca familia la plecare.
În plus, Disney cumpără restul contractului lui Morrell. El va primi încă 4 milioane de dolari în anul fiscal curent care se încheie la 1 octombrie 2023 pentru a-și plăti restul contractului, împreună cu bonusul țintă pe care l-ar fi primit pentru 2022. Așadar, în total, ajustând pentru un bonus de performanță neavizat și plățile care urmează să vină, Morrell pleacă cu 10,3 milioane de dolari pentru exact un sfert dintr-un an de muncă. Și a obținut deja un alt loc de uncă ca președinte al unității de strategie și comunicații globale a Teneo, o firmă de consultanță pentru CEO.
Morrell nu a răspuns unei solicitări de comentarii cu privire la pachetul său de plată Disney, iar Disney a refuzat să comenteze dincolo de detaliile din dosar.
De ce mandatul scurt?
Morrell a primit o misiune destul de dură la scurt timp după ce a început, când CEO-ul de atunci al Disney, Bob Chapek, a pătruns stângaci în dezbaterea despre legislația din Florida care interzice predarea în școli despre identitatea de gen și orientarea sexuală până în clasa a treia - cunoscută sub numele de „Nu pronunța termenul „gay„ .”
Pe scurt, Disney, cel mai mare angajator privat al statului din SUA, a încercat să tacă cu privire la declarații. Angajații erau furioși. Așa că Chapek a vorbit împotriva acestei inițiative. Atunci liderii republicani au fost furioși. Compania a anunțat plecarea lui Morrell în câteva zile de la acel coșmar de comunicare defectuoasă.
Într-un e-mail adresat personalului, Morrell a scris: „După trei luni în acest nou rol, mi-a devenit clar că, din mai multe motive, nu este potrivit.”
Pe hârtie, Morrell părea să aibă genul de experiență pe care și-o dorea Disney, deoarece părea să o înlocuiască pe Zenia Mucha, predecesorul său de lungă durată în comunicații, care era cunoscută pentru disciplina ei în mesaje și tacticile libere. El s-a lăudat cu atât abilitățile de comunicare, cât și cu experiența guvernamentală, după ce a petrecut patru ani la Pentagon ca purtător de cuvânt șef al Departamentului de Apărare al SUA sub administrațiile lui George W. Bush și Barack Obama.