Potrivit „Wall Street Journal”, câteva mii de angajați ar putea fi afectați de acest prim plan social din istoria companiei după rezultate financiare dezamăgitoare, scrie Le Monde. Săptămâna trecută, Twitter, Amazon Stripe și Lyft au anunțat disponibilizări pe scară largă.
Meta (Facebook, Instagram) plănuiește să concedieze mii de oameni începând cu această săptămână, potrivit informațiilor publicate de The Wall Street Journal, duminică, 6 noiembrie, în timp ce mai multe companii de tehnologie tocmai și-au concediat o parte din forța de muncă ca răspuns la criza economică. Ar putea fi cel mai important plan social din sector după pandemie, timp în care care a beneficiat în mare măsură de creșterea veniturilor dar și a personalului acestor companii.
Meta avea aproximativ 87.000 de angajați în întreaga lume la 30 septembrie. În timpul publicării recente a celor mai recente rezultate trimestriale dezamăgitoare, șeful Mark Zuckerberg a menționat că personalul grupului nu ar trebui să crească până la sfârșitul lui 2023, sau chiar să scadă ușor. Joi, două companii din Silicon Valley, Stripe și Lyft, au anunțat concedieri majore, în timp ce Amazon a înghețat angajările la birourile sale.
Twitter, achiziționată recent de Elon Musk, tocmai a concediat aproximativ jumătate din cei 7.500 de angajați ai săi. Platformele al căror model economic se bazează pe publicitate suferă în special de reducerile bugetare pentru agenții de publicitate, luptă cu inflația și creșterea ratelor dobânzilor.
Costurile mari ale metaversului
Meta și-a văzut profitul net topindu-se la 4,4 miliarde de dolari în al treilea trimestru (-52% de la an la an). „Avem de-a face cu un mediu macroeconomic instabil, concurență crescută, probleme de direcționare a reclamelor și costuri în creștere pentru investițiile noastre pe termen lung, dar trebuie să spun că produsele noastre par să se descurce mai bine decât sugerează unele recenzii” , a încercat să tempereze. Mark Zuckerberg la sfârșitul lunii octombrie, în cadrul conferinței pentru analiști.
Însă titlul grupului californian a scăzut cu 24,56% a doua zi pe Wall Street. Într-un an, Meta a pierdut aproape 600 de miliarde de dolari (circa 600 de miliarde de euro) din capitalizarea bursieră. Compania a îngrijorat piețele încă de la începutul anului, când a anunțat pentru prima dată că a pierdut utilizatori pe rețeaua sa socială inițială, Facebook.
Investițiile costisitoare pentru construirea metaversului, prezentat ca viitorul internetului, nu îi liniștesc nici pe investitori, care se îndoiesc de capacitatea grupului de a obține venituri semnificative din acest univers paralel incipient.