CEO-ul OceanGate, Stockton Rush, care a dispărut la bordul navei sale submersibile Titan împreună cu alți patru pasageri duminică, declarase într-un interviu cu TeledyneMarine, un producător de sonare, că nu vrea să angajeze o grămadă de „bărbați albi de 50 de ani” așa cum fac alte companii de submarine pentru că dorea echipa lui să fie „inspirațională”.
"Când am început afacerea, unul dintre lucrurile pe care le veți găsi, există și alți sub-operatori acolo, dar de obicei au bărbați care sunt foști submarinieri militari și veți vedea că au o grămadă de bărbați albi de 50 de ani”, a spus Rush unui reprezentant al Teledyne Marine.
„Mi-am dorit ca echipa noastră să fie mai tânără, să fie inspirațională și nu voi inspira un tânăr de 16 ani să urmeze tehnologia marină, ci un tânăr de 25 de ani care este subpilot sau operator de platformă sau unul dintre tehnicienii noștri pot fi inspiraționali”, a continuat Rush. „Așa că am încercat cu adevărat să implicăm persoane foarte inteligente, motivate și mai tinere, deoarece facem lucruri complet noi.”
„Adoptăm abordări care sunt utilizate în mare măsură în industria aerospațială, sunt legate de siguranță și unele dintre listele de verificare, lucruri pe care le facem pentru evaluările riscurilor și lucruri de genul acesta, care sunt mai mult legate de aviație decât de ocean și putem antrena oamenii să facă asta. Putem antrena pe cineva să piloteze submarinul, folosim un joystick pentru ca oricine să poată conduce submarinul.”
"Pasagerii sunt în pericol", avertiza fostul director concediat
David Lochridge, fostul manager de securitate al OceanGate, a declarat că și-a exprimat verbal în 2018 „îngrijorările cu privire la securitatea și controlul calității” Titanului.
Fostul director și-a făcut griji pentru siguranța pasagerilor dar a fost concediat, potrivit documentelor din 2018, scrie BFMTV.
David Lochridge, pilot și scafandru scoțian de submarin, a început să lucreze pentru OceanGate în 2015 ca antreprenor independent, înainte de a fi promovat în funcția de director de operațiuni maritime, potrivit documentelor instanței.
Într-o plângere, el susține că a fost concediat în ianuarie 2018 după ce „a ridicat probleme semnificative de siguranță cu privire la designul experimental și netestat al Titanului”
Un hublou care nu era suficient de puternic
David Lochridge a dat în judecată OceanGate ca răspuns la un proces intentat de companie, care l-a acuzat că a dezvăluit informații confidențiale.
Fostul manager a susținut că și-a exprimat verbal în fata conducerii companiei, „preocupările cu privire la securitatea și controlul calității” Titanului potrivit documentelor judecătorești. „Aceste comunicări verbale au fost ignorate”.
David Lochridge a fost deosebit de alarmat de „refuzul OceanGate de a efectua teste cruciale și nedistructive” cu privire la carena submersibilului.
Pasagerii de pe Titan ar putea fi expuși unui pericol dacă dispozitivul se aventurează la adâncimi extreme, a avertizat el.
Un hublou, situat în partea din față a submersibilului, a fost proiectat să reziste la presiunea resimțită la 1.300 m adâncime, în timp ce OceanGate intenționa să se scufunde până la 4.000 m, spune David Lochridge.
Compania „a refuzat să plătească producătorului pentru a construi o fereastră care să îndeplinească adâncimea necesară de 4.000 m”, a spus el.
Fostul manager susține că și-a „încurajat puternic” angajatorul să facă inspectia și certificarea Titanului de către o companie specializată. Dar în loc să „abordeze preocupările sale”, OceanGate „l-a concediat imediat” pe David Lochridge, conform plângerii sale.
Între companie și fostul său angajat s-a ajuns în sfârșit la o înțelegere în noiembrie 2018, potrivit Insider și New Republic, care auscos la iveală existența acestor procese.
The CEO of OceanGate, which is operating the missing Titanic tourist submarine, explains that the company didn’t want to hire any experienced “50 year old white guys” because they weren’t “inspirational.”
— Ian Miles Cheong (@stillgray) June 21, 2023
pic.twitter.com/yqrOJMKjiH