Dincolo de "haosul" lui Musk, planul său principal pentru Twitter prinde contur

12 Noi 2022
Dincolo de "haosul" lui Musk, planul său principal pentru Twitter prinde contur

Chiar dacă Elon Musk continuă să facă glume și  promite că Twitter va face „o mulțime de prostii în următoarele luni”, planurile sale generale pentru platformă prind deja contur, scrie BusinessInsider.

Miercuri, miliardarul a părut să facă primul pas spre transformarea Twitter într-o super-aplicație – o idee pe care Musk a promovat-o continuu în discuțiile publice și private.

Musk a împărtășit planurile pentru ca Twitter să se ramifice în procesarea video și a plăților în timpul unei întâlniri publice cu agenții de publicitate, numind deciziile „mișcări prostești”. El a spus că plănuiește să facă Twitter „cât de util posibil” și să transforme aplicația în mai mult decât un simplu concurent pentru companiile clasice de social media precum Facebook sau Snapchat.

„Cu cât sistemul este mai util și mai distractiv, cu atât mai mulți oameni îl vor folosi”, a spus Musk în timpul evenimentului, care a avut loc în Twitter Spaces. „Dacă sunt nu altceva, sunt tehnolog și pot face ca tehnologia să meargă repede”.

Musk este bine cunoscut pentru realizarea obiectivelor de producție ambițioase  la Tesla și SpaceX – deși nu întotdeauna în termenele pe care le promite. În cazul Twitter, cronologia poate fi strânsă. Musk a declarat joi, la o întâlnire cu angajații Twitter, că „falimentul nu este exclus” dacă planurile sale de a genera mai multe venituri nu vor avea rezultate.

De asemenea Musk a discutat în mod repetat despre planurile sale de a crea o platformă care ar putea concura cu o super-aplicație precum WeChat din China, spunând inițial că va crea o „aplicație pentru tot” numită „X”. WeChat acționează ca un serviciu atotcuprinzător, cu funcții precum mesagerie, chat video, jocuri video, partajare de fotografii, servicii de călătorie, livrare de alimente, servicii bancare și cumpărături.

Miercuri, Musk a spus că Twitter va începe să găzduiască videoclipuri mai lungi și va oferi creatorilor un spațiu pentru a monetiza conținutul. El a mai spus că noua taxă lunară de verificare de 7,99 USD a Twitter ar putea deschide calea pentru ca oamenii să folosească platforma ca „sistem convențional de plată” în care utilizatorii ar putea trimite bani pe Twitter, precum și să-i depună în conturile lor bancare. Miliardarul a spus că sistemul s-ar putea extinde chiar și într-un sistem bancar - complet cu conturi de economii cu randament ridicat, cecuri și carduri de debit.

Nu ar fi prima dată când Musk, care a ajutat la înființarea PayPal, se aventurează în procesarea plăților. Și Twitter a făcut deja pași în direcția acestui obiectiv. New York Times a raportat miercuri că Twitter a depus documente de înregistrare săptămâna trecută care ar permite companiei să proceseze plăți.

Expertul în rețelele sociale Matt Navarra a declarat pentru Insider că, în timp ce deciziile lui Musk de la preluarea Twitter săptămâna trecută ar putea părea întâmplătoare pentru ochiul neantrenat, miliardarul are în mod clar un „plan principal”.

„Sunt sigur că are o idee foarte clară, cel puțin în mintea lui, despre schimbările de bază pe care trebuie să le pună în aplicare pentru a-și atinge obiectivul final”, a spus Navarra, menționând că modificările mai mici ar putea fi mai „instinctive"

Săptămâna trecută, Musk a solicitat păreri pe Twitter – chiar și-a schimbat în glumă biografia în „Operator de linie telefonică telefonică pentru reclamații Twitter” – și a răspuns utilizatorilor cu idei noi pentru platformă, în unele cazuri, derulând funcții noi în câteva ore de la lansarea lor.

„El a recunoscut că e se poate crea o mulțime de acoperire media gratuită dintr-un personaj important pe Twitter și a identificat conturi precum cel al lui Stephen King, care vor genera titluri și implicarea utilizatorilor”, a adăugat Navarra, remarcând că oferta lui Musk către King de a face taxa de verificare a Twitter de 8 USD probabil că nu a fost o decizie spontană.

În cele din urmă, Navarra a spus că Musk se confruntă cu o mare concurență atunci când vine vorba de crearea unei super-aplicații.

„Este o cale deja încercată și nu e o idee nouă”, a spus el. „Există o mulțime de alte companii de social media care au mai multe funcții și sunt mai bine poziționate pentru acest tip de rol. Este cu siguranță o idee grozavă, dar nu știu dacă el poate reuși”.

Alte stiri din Externe

Ultima oră