Incercarea de atentat din trenul de mare viteza Amsterdam-Paris a starnit o mare alerta in randul autoritatilor care se gandesc la noi masuri de control ale pasagerilor.
De pilda, in Spania controlul se rezuma doar la controlul valizelor cu ajutorul unui scanner(Imaginati-va un control al valizelor in aglomerata Gara de Nord -calatorii ar trebui sa vina cu ore bune inainte de plecarea trenurilor ca sa nu mai vorbim de ingradirea spatiilor in care pasagerii controlati asteapta plecarea in calatorie).
In Spania , autoritatile au anuntat ca se gandesc la un set de masuri prin care sa creasca controlul pasagerilor. Masuri mai restrictive se aplica deja pentru trenurile internationale.
Si in Franta exista o preocupare sporita pentru cresterea securitatii pasagerilor. Guvernul se gandeste la o noua lege a transportului feroviar in care sa se introduca si posibilitatea controlului corporal al pasagerilor dar si controlul bagajelor.
Evident ca aceste controale ar fi aleatorii pentru ca este imposibil de controlat toti pasagerii.
Guvernul francez respinge ipoteza unui control ca in cazul transportului european dar toata lumea estimeaza ca aceasta este directia spre care se indreapta transportul feroviar in Europa.
Evident ca apare marea problema:cum reusesti sa controlezi miile de pasageri care merg cu trenul si de cat timp ai nevoie?