Sărbătoarea relativ modestă a Lunii Mândriei este un motiv de speranță, scrie European Conservative
In deceniul dintre 2013 și 2023, Luna Mândriei a trecut de la un eveniment american obscur la o sărbătoare aproape globală – și în multe părți obligatorie – a actelor homosexuale, a travestirii, a BDSM-ului și a ideologiei de gen. Pentru aceia dintre noi care consideră că unele sau toate aceste lucruri sunt imorale (sau cel puțin nu lucrurile din care ar trebui făcute parade), iunie a devenit o lună incomodă.
Unul dintre cele mai remarcabile aspecte ale Lunii Mândriei a fost „alierea” companiilor, în special a corporațiilor multinaționale uriașe. Cu toate acestea, în 2023, mulți consumatori au spus clar că li s-a părut dezagreabil acest tip de mesaje, iar unele companii par să fi luat în seamă. În 2024, Luna Mândriei pare, dacă nu o afacere mai supusă, cel puțin una mult mai puțin corporativă.
Costume de baie și boicoturi
În aprilie 2023, Bud Light, o bere americană iubită de „americanii adevărați”, a lansat o reclamă cu Dylan Mulvaney. Pentru cei care au norocul sa nu stie cine e acest personaj, Mulvaney este o vedetă TikTok cunoscută anterior pentru serialul „Days of Girlhood”. Cel mai important, însă, Mulvaney s-a născut bărbat și astăzi se identifică ca femeie.
Anunțul a fost sincer neremarcabil; a fost doar un alt exemplu de tip de mesaje de „afirmare LGBT” pe care toată lumea a ajuns să se aștepte de la companii. Cu toate acestea, a apreciat greșit baza de suport a produsului. Berile Budweiser și Bud Light și-au construit mărcile pe valorile duale de bărbăție și patriotism și — iartă-mi franceza — dacă există un lucru de care patriotii americani bărbătești nu sunt interesați, este vorba despre femeile cu penis.
La scurt timp după ce anunțul a fost lansat, muzicianul și susținătorul lui Trump, Kid Rock, a început să pledeze pentru boicotarea berilor Bud Light și Budweiser, ambele deținute de Anheuser-Busch. Deși au existat multe încercări de boicotare asupra acestui tip de mesaje corporative, din orice motiv, aceasta a funcționat. În decurs de o lună, vânzările lui Bud Light au scăzut drastic, iar în curând prețurile acțiunilor Anheuser-Busch au scăzut cu 20%. Cea mai mare victorie, totuși, a fost atunci când, după douăzeci de ani consecutivi ca cea mai bine vândută bere din Statele Unite, Bud Light a pierdut titlul în mai 2023.
Dar Bud Light nu a fost singura poveste de avertizare din 2023. Target, lanțul de magazine universale, a fost de multă vreme un campion al expresiilor sexuale netradiționale, primind celebru pe oricine dorește să folosească toaletele pentru femei încă din 2016. În fiecare iunie, Colecția „Pride” a ocupat din ce în ce mai mult spațiu pe raft – și era destinată unui public din ce în ce mai tânăr. Poate cel mai faimos, Target a început să vândă costume de baie pentru femei, cu spațiu pentru organele genitale, care, până în ultimii ani, ar fi fost asociate bărbaților.
Susținuți de succesul boicotărilor Bud Light, mulți americani, în special părinții, au început să ceară boicotarea Target, fie pentru Luna Mândriei, fie pe tot parcursul anului. Rapperul Forgiato Blow a lansat „Boycott Target”, care a strâns câteva milioane de vizualizări pe diverse platforme de socializare.
Boicoturile Target au avut atât de succes încât magazinul a anunțat în mai că va reduce drastic colecția Pride. Într-adevăr, unele magazine Target nu au niciun fel de marfă Pride în acest an.
Victoria Inimii Sacre
Target nu este singur. Americanii sunt obișnuiți ca aproape fiecare corporație să-și umple rețelele de socializare cu postări în sprijinul lunii Mândriei în fiecare iunie, dar în acest an mulți au tăcut în această privință. Se pare că boicoturile de anul trecut au făcut destule valuri încât companiile își dau seama în sfârșit că o mare parte a bazei lor de clienți nu susține experimentele sociale masive privind structura familiei și a corpului uman reprezentate de luna Mândriei.
Viciile mândriei și ale libertății nu sunt însă singurele lucruri sărbătorite în iunie. Mulți observă sărbătorile alternative, cum ar fi Robert P. George, profesor McCormick de jurisprudență la Universitatea Princeton. George a început să sărbătoreasca „Luna Fidelității” în fiecare iunie în urmă cu câțiva ani, dar în ultimii doi ani a atras mult mai multă atenție. Luna Fidelității a fost chiar lăudată de Președintele Camerei Reprezentanților, Mike Johnson.
Creștinii în special au susținut astfel de eforturi. Poate cel mai de succes dintre acestea a fost atragerea atenției asupra unei vechi tradiții. Și anume, mulți catolici au observat luna iunie ca fiind luna special dedicată Inimii Sacre a lui Isus Hristos. Pentru creștini, există mult rău în lume, dar nu va fi niciodată triumfător. Jertfa lui Hristos pe Cruce l-a învins pe Satana și toți sunt invitați să se pocăiască de păcat și să vină la Hristos. Există loc în inima Lui pentru toți.