Compania aeriană TUI sărbătorește primul zbor cu un echipaj 100% negru care include un copilot amputat și un șef de cabină în vârsta de peste 60 de ani

05 Oct 2024
Compania aeriană TUI sărbătorește primul zbor cu un echipaj 100% negru care include un copilot amputat și un șef de cabină în vârsta de peste 60 de ani

Echipajul companiei aeriene germane TUI format în totalitate din persoane de culoare va zbura din Marea Britanie pentru a marca Luna istoriei negre. Echipajul va include un fost militar amputat și manager de cabină care și-a început cariera la vârsta de 59 de ani, scrie The Guardian

Un fost militar care a fost rănit în timpul serviciului și un manager de cabină care și-a început cariera de zbor la vârsta de 59 de ani fac parte dintr-un echipaj al unei companii aeriene care zboară din Manchester și Londra pentru sărbătorirea lunii istoriei negre .

Cele două zboruri, operate de compania aeriană Tui, zburau joi de la Manchester la Boa Vista în Capul Verde și de la Londra Gatwick spre Jamaica.

Primul zbor Tui, cu personal în întregime de echipaj de origine neagră sau mixtă, a decolat anul trecut pentru a marca luna istoriei negre a anului 2023.

Oaspeții au fost întâmpinați joi 3 octombrie de benzi tradiționale de oțel în timp ce s-au înregistrat pentru zboruri, care au scopul de a prezenta contribuția comunităților de patrimoniu negre și mixte în industria călătoriilor.

TUI a spus că speră că inițiativa va evidenția mantra grupului său de rețea din Caraibe și Africa: „Nu poți fi ceea ce nu poți vedea”.

Ofițerul secund Louis Farrell a descris călătoria sa pentru a deveni pilot ca fiind unică. S-a înrolat în armată la 16 ani și avea aspirații de a deveni pilot militar. Dar a fost rănit în timp ce lucra în Inginerii Regale Electrici și Mecanici și și-a pierdut un picior. După ce a fost externat din punct de vedere medical, a fost prezentat la o organizație de caritate militară numită Wings for Warriors, care antrenează foști militari răniți și femei pentru a deveni piloți comerciali.

„Am crescut pe moșiile consiliului din Bolton, în Lancashire... M-am născut în 89, așa că am crescut la începutul anilor 90, 2000,  pe atunci nu erau un număr imens de negri, de rasă mixtă sau de oameni de culoare în aceste posturi. Evident, în străinătate, în țările din Africa și Caraibe, erau mulți oameni de culoare care operau ca echipaj de zbor, piloți și echipaj de cabină, dar în Marea Britanie nu existau. Nu ați văzut prea mulți, acesta fiind unul dintre motivele pentru care sunt foarte încântat să fac parte din acest zbor”, a spus Farrell.

Farrell a adăugat că, atunci când bunica sa s-a mutat din Barbados în Marea Britanie, erau doar câteva roluri disponibile pentru oamenii de culoare din Caraibe; aveau tendința de a fi locuri de muncă necalificate. „Mândria mea de a lua parte la acest zbor este că, în timpul vieții bunicii mele, a fost martoră în Marea Britanie, unde angajarea era limitată, la a avea acum un nepot care sperăm că în următorii cinci până la șapte ani va comanda un avion comercial.”

Managerul de cabină Sandra Russell a început să plângă când s-a gândit la cum a ajuns la acest moment. Și-a dorit să devină însoțitoare de bord de când era școală, dar a fost respinsă când a aplicat și a fost intervievată pentru un loc de muncă la o altă companie după ce a părăsit studiile.

„Mi-am dat seama când m-am gândit la asta acum, nu era nimeni ca mine în sală. Nu m-am gândit la nimic. Evident, am continuat să am o carieră de succes în jobul meu [anterior] [în NHS]. Am făcut o treabă foarte bună, așa că nu m-am deranjat niciodată să mă uit înapoi”, a spus ea.

În timp ce se afla într-un zbor Tui, acum câțiva ani, i-a spus unei însoțitoare de bord despre visul ei din copilărie. Ea a fost încurajată să aplice și a spus că restricțiile anterioare privind rasă, vârstă, înălțime și greutate sunt de domeniul trecutului. Ea a ajuns să obțină slujba. „Chiar dacă am avut acest vis de la 16 ani, a apărut mai târziu în viață.”

Russell, ai cărui părinti au migrat în Marea Britanie din Jamaica, a devenit emoționata când a vorbit despre ceea ce a îndurat generația Windrush. „Pentru mama mea, să văd cum s-au schimbat lucrurile, că fac treaba pe care mi-am dorit să o fac.

„Sunt fiica mamei mele și ea nu ar fi putut nici măcar să candideze pentru acest loc de muncă și nu ar fi avut niciodată acest job. Pentru mine, a face această meserie înseamnă a spune că lucrurile s-au schimbat.”

Alte stiri din Externe

Ultima oră