Agenția fiscală este alarmată de scăderea semnificativă a consumului de bere și băuturi spirtoase ceea ce are un impact real asupra veniturilor sale din impozite, scrie Le Figaro.
Bea patriotic! Acesta este mesajul pe care guvernul japonez îl transmite cetățenilor săi. Spre deosebire de țări comparabile care își încurajează concetățenii să-și reducă consumul de alcool, autoritățile fiscale japoneze, sub denumirea de Sake viva, au lansat o competiție majoră prin care solicită populației să dea dovadă de imaginație în lupta împotriva scăderii vânzărilor de bere și băuturi spirtoase. „ Scopul acestui proiect este de a face apel la generația tânără să dezvolte și să promoveze băuturile alcoolice japoneze”, spune site-ul care prezintă o tânără cu o bere în mână.
Scăderea este abruptă pentru industria națională: de la un vârf în 1999, la 1 milion de hectolitri, „volumul de alcool impozabil„, după cum spune agenția fiscală, a scăzut cu 20%. La bere, din 1996, a scăzut cu două treimi, scăzând de la 701 la mai puțin de 235 de hectolitri! Una dintre cauze este îmbătrânirea populației.
Acest îndemn de a bea alcool făcut de către administrație se explică prin profitul fiscal pe care îl produce alcoolul, la fel ca sarea și tutunul. Taxele pe băuturile alcoolice au irigat bugetul în proporție de 3% din venituri în 2011, dar peste 2% în 2020. Ministerul Finanțelor rămâne așadar un promotor activ al alcoolului. Ministerul Sănătății e mai sobru si îndeamnă la băutură „în mod măsurat".