Anchetatorii ruși care investighează catastrofa aviatică în care a fost implicat duminică dimineața un avion Tupolev TU-154 al armatei ruse au studiat cutia neagră care conţine discuţiile dintre piloţi.
Cauza cea mai probabilă a tragediei pare a fi, în urma examinării înregistrărilor din cutia neagră, o defecţiune a flapsurilor, anunţă agenţiile de presă DPA şi EFE, preluate de agerpres.ro.
„Flapsurile! La naiba! Altimetrul! Comandante, ne prăbușim!” — este o parte a dialogului din cabina de pilotaj redat de publicația rusă Komsomolskaia Pravda.
Flapsurile (voleții) sunt elementele mecanice mobile plasate în partea posterioară a aripilor și au rolul de a spori portanța avionului la viteze reduse.
Ipoteza unei disfuncționalități a flapsurilor este sprijinită și de o declarație a unui militar rus, care a văzut de la sol evoluția avionului în ultimele momente dinaintea prăbuşirii sale în Marea Neagră. Tragedia s-a soldat cu moartea a 92 de persoane, la bordul avionului aflându-se 64 de membri ai Corului Armatei Roşii, membrii Ansamblului Aleksandrov.
Martorul ocular a observat că, în loc să ia înălțime, avionul care tocmai decolase de pe aeroportul din Soci a coborât rapid către suprafața apei, la fel ca în cazul unei manevre de aterizare, aeronava zburând cu o viteză mică și cu botul ridicat, iar în final pare să fi lovit apa cu coada.
Operaţiunile de recuperare a resturilor avionului şi a cadavrelor continuă, nefiind excluse nici alte ipoteze legat de producerea acestei tragedii, precum o eroare de pilotaj ori defecțiuni tehnice de altă natură.
Avionul implicat în accident aparținea Ministerului rus al Apărării și a fost fabricat în anul 1983, aparatul de zbor îndreptându-se spre Siria, unde corul urma să ofere un concert de Anul Nou la baza militară rusă din Latakia. La bordul avionului se aflau şi jurnalişti, membri ai echipajului şi militari.