Elon Musk îndrăznește totul. Inclusiv să insulte agențiile de publicitate care boicotează rețeaua de socializare pe care o deține, X, acuzând-o ca a publicat comentarii percepute ca antisemite, scrie Le Figaro
Pe scenă, în public, la New York, în cadrul unui forum organizat de New York Times, cel mai bogat om din lume a fost chestionat despre boicotul companiei X de către aproximativ 200 de agenți de publicitate, printre care Apple, Disney, IBM, Oracle și Xfinity. Aceștia din urmă nu doresc ca mărcile lor să fie asociate în vreun fel cu comentariile considerate antisemite ale lui Elon Musk, publicate la jumătatea lunii noiembrie pe contul său X. Potrivit New York Times, dacă suspendarea reclamelor majore va continua, deficitul pentru rețeaua de socializare ar putea ajunge la 75 de milioane de dolari în al patrulea trimestru.
„Dacă cineva o să încerce să mă șantajeze cu reclamă, să mă șantajeze cu bani... duceți-vă la dracu...”(Go f.. yourself) Spre uimirea publicului, după câteva secunde de tăcere, repetă: „ Go f.. yourself... Este clar? Aşa sper", spune Musk
Elon Musk a mers și mai departe, adăugând „Hei Bob, dacă ești în acest public, iată sentimentul meu”, vizându-l în mod evident pe șeful Disney, Bob Iger, în cadrul aceluiași forum New York Times. Mogulul Disney de la Hollywood tocmai amintise mai devreme că asocierea Disney cu opiniile lui Elon Musk nu era „neapărat pozitivă ”.
Un boicot „care poate ucide compania”
Antreprenorul miliardar incorigibil se gândește astfel să confirme, în termeni cei mai cruzi posibil, poziția sa delicată conform căreia X trebuie să fie o platformă de liberă exprimare care nu trebuie să facă compromisuri cu companiile bogate care îi finanțează existența. El recunoaște totuși că boicotul, dacă va continua și se va răspândi, i-ar putea amenința rețeaua de socializare. „Dacă boicotul publicității continuă, va ucide compania”, admite Elon Musk. Dar adaugă, publicul va înțelege că agenții de publicitate sunt cei care l-au ucis pe X...
Elon Musk, fondatorul și șeful Tesla și SpaceX, a cheltuit suma colosală de 44 de miliarde de dolari pentru a cumpăra Twitter în urmă cu un an. Obiectivul său: să facă din această rețea de socializare, modestă în fața giganților Facebook și TikTok, un forum libertarian de schimb de opinii cât mai necenzurat. Schimbând numele în X, el intenționează, de asemenea, să o evolueze într-o platformă pentru tranzacții financiare, comerciale și schimburi audio și video.
Abordarea lui Elon Musk face parte dintr-o luptă împotriva a ceea ce el consideră a fi conformismul „woke” și modul unic de gândire care, în ochii lui, zdrobește lumea presei și a politicii. Pentru adepții libertății de exprimare, ca și pentru dreapta americană, Apple și Disney sunt printre cele mai puternice companii americane care structurează acest univers politic corect.
Scuze pentru comentariile considerate antisemite
Acuzat că a validat un complot antisemit conform căruia evreii încurajează ura dialectică față de albi și caută să inunde Occidentul cu hoarde de minorități, Elon Musk a spus pe scenă că regretă controversa violentă pe care a declanșat-o .
„Practic, le-am dat o armă încărcată pe un platou tuturor celor care mă urăsc, și, de asemenea, celor care sunt antisemiți, și îmi cer scuze pentru asta... Nu asta a fost intenția mea”, a explicat Elon Musk pentru a încerca să pună capăt scandalului.
Prenumele „Elon” în ebraică înseamnă „stejar”, dar nativul din Africa de Sud nu este evreu. Tocmai s-a întors din Israel unde s-a întâlnit cu președintele și prim-ministrul statului evreu. El a vizitat în special kibbutz-ul Kfar Aza, unde soldații Hamas au masacrat sute de evrei pe 7 octombrie.
În timpul interviului, Musk a purtat un colier dat de un părinte al unui ostatic israelian luat în atacul Hamas din 7 octombrie. Pe colier scrie: „Adu-i acasă”.
Musk a spus că călătoria în Israel a fost planificată mai demult și nu a fost un „tur de scuze” legat de controversatul tweet, scrie Le Monde
Dar, așa cum se întâmplă adesea în trecut, Elon Musk pare să încerce să se elibereze de o controversă provocând alta.
Directorul general al X, Linda Yaccarino, a încercat să stingă focul. „Elon Musk a acordat astăzi un interviu sincer pentru New York Times”, a scris ea pe rețeaua de socializare. „Iată părerea mea despre publicitate: X se află la o intersecție unică și uluitoare a liberei exprimari și spațiului public. Comunitatea X este puternică și este aici să vă ureze bun venit. Partenerilor noștri care cred în munca noastră: le mulțumim"
„Dacă cineva o să încerce să mă șantajeze cu reclamă, să mă șantajeze cu bani... Du-te la dracu...” (Go f.. yourself) Spre uimirea publicului, după câteva secunde de tăcere, repetă: „ La dracu... Este clar? Aşa sper ".
The videopic.twitter.com/cPWVO1MQCD https://t.co/d1kE5ICJ7k
— Alex Thompson (@AlexThomp) November 29, 2023
“Go fuck yourself. Go. Fuck. Yourself.”
— Teddy Schleifer (@teddyschleifer) November 29, 2023
Elon Musk to advertisers threatening to boycott. Just now.
“G-F-Y.” pic.twitter.com/klJ8YJOZLz
Today @elonmusk gave a wide ranging and candid interview at @dealbook 2023. He also offered an apology, an explanation and an explicit point of view about our position. X is enabling an information independence that's uncomfortable for some people. We're a platform that allows… https://t.co/PSmSKRkJSq
— Linda Yaccarino (@lindayaX) November 30, 2023