Vitality Air a fost fondată anul trecut în Edmonton, un oraș aflat în vestul Canadei, însă vânzările către China au început în urmă cu mai puțin de două luni de zile.
"Primul transport, cu 500 de sticle de aer curat, s-a vândut în doar patru zile odată ajuns în China", a declarat Moses Lam, co-fondatorul Vitality Air.
Lam spune că alte 4.000 de sticle se află în acest moment pe drum, dintre care majoritatea au fost precomandate. De fapt, cea mai mare provocare a companiei canadiene este să facă față cererii din China.
”Călătorim în Munții Stâncoși, pentru a găsi cel mai proaspăt aer. În acest loc îndepărtat, umplem recipiente masive, prin compresie curată, captând aerul pur, fără contaminare. Odată întorși la fabrică, începem să umplem tuburile cu aer proaspăt, excelent”, scriu producătorii pe site-ul lor.
O sticlă de 7,7 litri de aer dintr-un parc național din Canada se vinde în China cu 100 yuani (circa 14 euro), de 50 de ori mai scump decât o sticlă de apă minerală.
Majoritatea cumpărătorilor chinezi ai aerului îmbuteliat sunt oameni bogați, care vor să dăruiască aer curat celor apropiați. Produsul a început însă să fie cumpărat și de azilurile de bătrâni și de cluburile de lux, iar cererea este în continuă creștere, mai ales pe fondul intensificării poluării aerului, din ultima vreme.