Când vine vorba despre siguranță și servicii în timpul unei deplasări cu avionul, oamenii par să aibă dorințe și așteptări similare. Însă sunt și excepții, așa cum reiese dintr-un studiu realizat de Forsa și comandat de Turkish Airlines.
73% dintre pasageri s-ar simți mai în siguranță dacă în cabina de pilotaj s-ar afla permanent ambii piloți. 38% ar fi mai liniștiți dacă controlorii de trafic aerian ar avea posibilitatea să intervină de la sol asupra unui eveniment de zbor, în timp ce fiecare al cincilea pasager (22%) și-ar dori ca în fiecare avion să fie un polițist.
Cât privește dezvoltarea în viitor a avionelor, 43% au răspuns că visează la o cabină de dormit, 35% își doresc scaune de masaj, 19% un spațiu special pentru copii, 13% un restaurant și 11% o cabină de duș, scrie revista germană Focus.
Cu posibilitatea de a bifa răspunsuri multiple, la întrebarea ce luați în considerare când alegeți o companie aeriană, pasagerii au răspuns aproape la unison: bilanțul de securitate al companiei (93%), prestigiul companiei (90%), propria experiență (79%) serviciiile de calitate la clasa economică (74%), experiențele altora (72%), agențiile de voiaj (37%), portalurile online de voiaj (31%).
Când vine vorba despre reacții negative legate de serviciile unor companii aeriene, pe primul loc se situează noul trend de a oferi prețuri mai mici, dar care nu includ bagajele de cală.
87% preferă prețurile cu bagajul inclus, fără a plăti alte taxe pentru bagaje, în timp ce doar 13% se declară mulțumiți că pot călători fără bagaj la un preț mai mic.
Pasagerii curselor pe distanțe medii și lungi au dorințe clare în ceea ce privește calitatea serviciilor la bord: curățenie (99%), personal atent și amabil (98%), scaune spațioase (93%), perne și pături (80%).
La studiul realizat în lunile iunie-iulie 2015 au participat 2.198 de adulți.