Avioanele Airbus au nevoie de 4500 ore de muncă pentru a putea să zboare din nou

03 Noi 2022
Avioanele Airbus au nevoie de 4500 ore de muncă pentru a putea să zboare din nou

Airbus A380 a revenit la viață, pe măsură ce cererea de călătorii își revine după oprirea bruscă cauzată de declanșarea pandemiei de coronavirus.

Multe companii aeriene și-au pus la sol flotele în martie 2020, cu A380 superjumbo, cel mai mare avion de pasageri din lume, primul având în vedere volumul de pasageri și costurile ridicate de funcționare.

Dar, pe măsură ce oamenii din întreaga lume au început treptat să călătorească din nou, iar companiile aeriene și-au adus flotele înapoi la dimensiunea lor, cât de simplu a fost să pună în funcțiune un A380 după luni de zile inactiv?

Răspunsul scurt este că nu este ușor, în timp ce răspunsul mai lung a fost oferit recent de directorul executiv al Qantas, Alan Joyce.

Compania aeriană australiană a parcat toate cele 12 A380-uri în iunie 2020 și intenționează să readucă 10 dintre ele pentru a satisface cererea de pasageri.

Domnul Joyce a explicat ce înseamnă să readuceți superjumbo-ul pe cer.

„Doar pentru a trezi un A380 înseamnă 4.500 de ore sau două luni de forță de muncă”, a spus el.

„Sunt 10 ingineri care lucrează timp de două luni în deșertul Mojave – pentru un avion. Ele înlocuiesc toate cele 22 de roți, toate cele 16 frâne, scapă de toți cilindrii de oxigen și stingătoarele. Tot ce se află la bordul aeronavei este înlocuit.”

„Aeronava este pusă pe cricuri în mijlocul deșertului. Echipamentul este testat, motoarele aeronavei sunt puse în funcțiune în deșert pentru a vă asigura că toate funcționează. Asta doar pentru a ieși din deșert la Los Angeles sau la o altă unitate de întreținere.

„Când aeronava a zburat, majoritatea aeronavei trec apoi prin 100 de zile de întreținere”, a spus domnul Joyce.

Qantas a venit în 11 săptămâni de la colapsul financiar în apogeul pandemiei, a spus domnul Joyce săptămâna trecută.

Potrivit Cirium, o companie britanică de analiză și date de aviație, un inventar inactiv estimat de aproximativ 17.000 de avioane cu corp largă, cu corp îngust și regionale au fost depozitate în martie 2020. Aceasta este echivalentul a mai mult de 60% din flota mondială.

Licitație Airbus A380: piese proprii ale superjumbo-ului zburat de Emirates

În martie 2020, când au lovit restricțiile de coronavirus, Emirates, cu sediul în Dubai, cel mai mare operator al A380, a parcat 218 din întreaga sa flotă de 270 de aeronave.

Avioanele A380 și Boeing 777 au fost împărțite între Dubai World Central, unde au fost trimise 117 avioane, și Aeroportul Internațional din Dubai, care a preluat 101 din flota cu caroserie largă.

Odată parcat, fiecare motor, roată și coadă trebuiau acoperite de echipajul Emirates, operațiune care a durat 15.500 de ore de muncă.

Odată ce jeturile sunt împachetate, mai sunt multe de făcut. Echipele de inginerie efectuează verificări ale avioanelor la fiecare șapte, 15 și 30 de zile.

Emirates intenționează să își mărească capacitatea de operare la 80% până la sfârșitul acestui an.

Tocmai a început un proiect de modernizare pentru multe dintre A380-urile sale, care va include scaune premium-economic.

În februarie 2019, Airbus a anunțat că va înceta producția A380.

Emirates a primit ultimul A380 fabricat în decembrie anul trecut.

Conceput la începutul anilor 1990, A380 a fost dezvăluit în decembrie 2000 și a intrat în serviciul comercial pe 25 octombrie 2007, cu Singapore Airlines, anunță The National.

 

Alte stiri din Calatorii

Ultima oră