Achiziționarea companiei românești Petrom a fost pasul esențial în dezvoltarea OMV, făcând din grupul austriac ceea ce este astăzi. “Dacă nu am fi preluat Petrom, ar fi fost foarte dificil să supraviețuim economic în climatul actual”, a declarat Gerhard Roiss, director general al OMV la o reuniune organizată la clubul de jurnaliștilor economici din Viena.
Afacerile companiilor petroliere sunt afectate de scăderea preţului barilului de petrol. Nici OMV Petrom nu a fost ocolită de efectul ieftinirii petrolului. Profitul net al Petrom s-a redus anul trecut la sub jumătate din cel înregistrat în 2013, ajungând la 2,1 miliarde de lei (473 milioane euro), compania înregistrând pierderi de 307 milioane lei în ultimul trimestru (primul rezultat negativ începând cu trimestrul III 2010).
Chiar şi aşa, OMV Petrom a generat anul trecut un profit în valoare de 1,16 miliarde de euro, adică 52% din profitul OMV, faţă de 50% în 2013. Petrom a adus o contribuţie de 1,16 miliarde de euro la profitul grupului austriac, în declin cu 15% comparativ cu 2013, de la 1,36 miliarde de euro.
„Am obţinut un rezultat solid în 2014, în pofida unui an tumultuos pentru industrie, cu scăderea preţurilor la petrol cu aproximativ 50% în a doua jumătate a anului şi cu situaţia instabilă din Libia şi Yemen. Am reuşit să ne creştem producţia cu 8% în 2014, în principal datoriă contribuţiei activelor deţinute în Norvegia", spunea Gerhard Roiss în luna februarie când a prezentat rezultatele financiare pe 2014.