Diesel-Gate. Comisia UE: Nu anchetăm compania Volkswagen, vrem să știm doar cum a fost posibil

02 Sep 2016 | scris de Istvan Deak
Diesel-Gate. Comisia UE: Nu anchetăm compania Volkswagen, vrem să știm doar cum a fost posibil

În acest sens, marți a fost audiat fostul comisar european pentru întreprindere și industrie, Günter Verheugen. Comisarul european Günter Verheugen a fost în perioada 2004-2010 responsabil cu industria. Cazul Volkswagen a acoperit perioada dintre 2009 și 2015. Verheugen a fost invitat deja în comisie la 14 iulie, refuzând atunci să se prezinte în fața eurodeputaților.

Comisia intenționează să audieze și furnizorul francez de autovehicule Faurecia, care este lider pe piața tehnologiilor de control al emisiilor la autovehiculele ușoare și comerciale.

Comisia pentru măsurarea emisiilor în sectorul autovehiculelor a încheiat prima fază a audierilor cu reprezentanți ai diferitelor institute academice, asociații comerciale și ONG-uri.

Raportul interimar prezintă activitatea de până acum și planurile pentru a doua parte a mandatului. Au fost audiați reprezentanți ai producătorilor de autovehicule, precum Mitsubishi, Renault Group și Volkswagen Group, dar și comisarul pentru mediu din perioada 2004-2010, Stavros Dimas.

Comisia se va reuni din nou la 5 septembrie, când vor fi audiați comisarul pentru mediu, Janez Potočnik, și cel pentru industrie, Antonio Tajani, din perioada 2010-2014. Votul în plen este programat pentru 13 septembrie. Raportul interimar a fost întocmit de eurodeputații Pablo Zalba și Gerben-Jan Gerbrandy.

„Nu anchetăm compania Volkswagen”

„Cazul Volkswagen a declanșat investigația, dar nu anchetăm compania Volkswagen. Ce ne interesează cu adevărat este felul în care acest lucru a fost posibil”, a spus președinta comisiei, Kathleen Van Brempt.

În urma dezvăluirilor privind scandalul Volkswagen, în septembrie 2015, când compania a recunoscut că a trișat la testele de emisii în SUA, Parlamentul a înființat în martie 2016 o comisie de anchetă care să investigheze administrarea defectuoasă în aplicarea legislației UE în măsurarea emisiilor în sectorul autovehiculelor. Parlamentul și Consiliul iau în considerare aducerea la zi a regulilor privind emisiile pentru a se asigura că testele de laborator sunt mai apropiate de condițiile reale.

Alte stiri din Business

Ultima oră