Opinia publică s-a revoltat la vizionarea noii reclame Volkwagen ce prezintă o mână albă ce împing un bărbat negru, precizează The Guardian.
Producătorul german de autoturisme Volkswagen a retras miercuri o reclamă la modelul Golf ce fusese postată pe Instagram, admiţând că aceasta avea conotaţii rasiste și insultătoare, precizând de asemenea că va investiga provenința acestui spot video.
Compania germană, care a avut în ultimii 5 ani mari probleme de imagine din cauza modificării emisiilor de carbon ale mașinilor ce folosesc tehnologia diesel, a anunţat că nu tolerează nicio formă de rasism.
Reclama postată pe Instagram prezintă două mâini albe ale unei femei ce par că dau la o parte şi împing un bărbat de culoare de lângă un Volkswagen Golf galben, strălucitor, parcat pe stradă. Bărbatul este împins într-o cafenea ”Petit Colon”, un nume controversat ce aduce aminte de perioada colonială. Pe fundal se poate auzi o muzică în surdină și sunete ce pot fi asemuite celor din jocurile de computer.
O televiziune germană a declarat că gesturile femeii pot fi interpretate ca supremație a rasei albe, iar literele ce apar pe ecran pot fi asociate cu o expresie rasistă, chiar nazistă folosită în Germania.
Juergen Stackmann, responsabilul de vânzări şi imagine în cadrul Volkswagen, precum şi Elke Heitmueller, şeful diversităţii în management, şi-au cerut scuze pentru această reclamă pe Twitter şi LinkedIn.
”Înțelegem revolta publică împotriva acestui spot video. Este îngrozitor, într-adevăr! Acest clip este o insultă a tuturor realizărilor în politica drepturilor civile. Este o insultă asupra fiecărui om decent”, anunță Stackmann.
„Suntem conştienţi de originile istorice ale companiei şi de rolul jucat de aceasta în regimul nasist. Tocmai de aceea ne opunem oricărei forme de ură, propagandă şi discriminare”, au scris aceştia.
Fondată de Adolf Hitler, compania Volkswagen a folosit forţă de muncă din lagărele naziste pentru a crea produse necesare regimului nazist în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Putătorul de cuvând al companiei a anunțat că de obicei agențiile de publicitate sunt cele responsabile pentru crearea spoturilor și vor desfășura investigații pentru a indentifica unde a apărut această gravă problemă.