Interiorul ultimului model Tiguan i-a făcut pe fanii nemţilor de la Volkswagen să se gândească deja cum va arăta noul Touareg. Aşteptarea a luat sfârşit marţi, la Beijing. Tehnologia T-Prime Concept GTE este cea mai importantă componentă care atrage atenţia la noul Touareg. Automobilul de teren măsoară mai mult de cinci metri, putând fi comparat din acest punct de vedere cu prima generaţie a modelului Phaeton. Sub capotă stă un motor hibrid, cu 381 de cai. Tracţiunea este integrală 4Motion, iar transmisia automată are opt trepte.
Automobilul scos în faţa publicului la Beijing nu reprezintă altceva decât o sufragerie pe patru roţi. Noul Touareg are un sistem de infotainment cu comenzi vocale, dar şi o tabletă curbată, cu ecran de 15', la nivelul bordului. Tastele dispar în totalitate, astfel că toate comenzile şoferului se vor da cu ajutorul ecranului tactil. Pentru pasagerii din spate, Volkswagen pune la dispoziţie două ecrane generoase, astfel încât distracţia să nu dispară în nici un moment al drumului.
Producătorul german de automobile şi-a propus să ofere o putere sporită şi un consum scăzut. Propulsia este asigurată de un motor pe benzină cu patru cilindri 2.0 TSI şi unul electric. Astfel că în urmă acestui mariaj puterea totală rezultată este de 381 cai. Volkswagen susţine că automobilul de teren poate ajunge la viteza de 100 de kilometri în 6 secunde. Viteza maximă anunţată este de 224 kilometri. Lovitura cea mare vine în momentul în care se vorbeşte despre consum. Dacă se foloseşte doar motorul electric timp de 50 de kilometri, se poate ca noul Touareg să ajungă la un consum de 2,7 litri la 100 de kilometri parcurşi.