Compania Naţională de Autostrăzi de Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis să cheltuiască aproape 10 milioane de euro pentru întreţinerea drumurilor naţionale pe perioada verii din judeţele Vaslui, Neamţ şi Iaşi. Banii au fost direcţionaţi către firme abonate la contracte cu statul, cu conexiuni puternice în mediul politic.
Finul lui Crin Antonescu, urmărit internaţional
Firma Enviro Construct a câştigat un contract de aproape 14 milioane de lei, fără TVA. De aceşti bani trebuie să se ocupe pe timpul verii de întreţinerea drumurilor naţionale din judeţul Iaşi, care au o lungime totală de 346,821 km. De la Registrul Comerţului am aflat că firma Enviro Construct este patronată de Irina Sîrghi (90%) şi Daniel Iulian Mâdîrjac (10%), iar administrator este Claudiu Ştefan Todirică. Potrivit presei locale, firma Enviro Construct este controlată din umbră de omul de afaceri Cristian Maftei. În anul 2000, Crin Antonescu i-a fost naş de cununie lui Maftei. De atunci Maftei a evoluat pe scara socială.
Direcţia Naţională Anticorupţie preciza într-un comunicat din septembrie 2006 că prefectul de Iaşi, Radu Vasile Prisăcaru împreună cu Leonard Flavius Ioniţă, "au condiţionat eliberarea unui titlu de proprietate asupra unui teren de 16 hectare, de primirea din partea viitorului proprietar – persoană denunţătoare, a unei suprafeţe de teren de 3 hectare din cele 16." Atunci, cele trei hectare aveau un preţ de 600.000 de euro.
"Primirea suprafeţei de teren solicitate s-a făcut prin intermediul învinuitului Maftei Cristian, persoană desemnată de prefect, sub forma încheierii cu persoana denunţătoare a unui ante-contract de vânzare – cumpărare, prin care aceasta din urmă se obliga să vândă contra unei sume modice, suprafaţa de 3 hectare, după ce obţinea titlul de proprietate. Ante-contractul de vânzare-cumpărare a fost încheiat chiar în biroul notarial al soţiei învinuitului Maftei Cristian", mai susţin procurorii DNA.
Cristian Maftei a fost condamnat în dosarul "Mită pentru prefect" la o pedeapsă de şase ani de închisoare cu executare, în iunie 2014. De atunci, Maftei a dispărut fără urmă. Cu toate acestea afacerile cu statul îi merg strună. A luat 16 milioane de lei de la Consiliul Judeţean Iaşi, a mai luat 18 milione de lei de la comunele Miroslava şi Bivolari.
Drumurile din Suceava trec pe Botoşani
La Suceava, misiunea de a întreţine drumurile naţionale pe perioada verii i-a revenit firmei Transporturi Auto S.A., din Botoşani. Pentru acest efort societatea primeşte de la CNADNR nu mai puţin de 13,28 milioane de lei, fără TVA. Societatea Transporturi Auto a fost o companie de stat privatizată prin metoda MEBO. Adică acţiunile firmei au fost cumpărate de foştii salariaţi. În fruntea acesteia se află Constantin Contac, fost preşedinte al Consiliului Judeţean Botoşani în perioada decembrie 2003 – iunie 2008 şi apoi vicepreşedinte pâna în aprilie 2009.
Neamţ XXL
Drumurile naţionale din judeţul Neamţ vor fi întreţinute de firma Danlin XXL, din comuna Secuinei. Firma este patronată de Dan Amurăriţei şi este specializată în extracţia şi prelucrarea agregatelor minerale, producţie şi desfacere de betoane, cu puncte de lucru în localităţile Secuieni şi Traian. Interesant, Danlin XXL împreună cu Envico Construct au depus o ofertă comună la licitaţia pentru reabilitarea infrastructurii rutiere din zona industrială a Muncipiului Iaşi.