În plus, examenele vor fi înregistrate video, iar pentru a fi şofer trebuie să fi terminat cel puţin zece clase. Modificările apar în noua Strategie Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016-2020. O altă prevedere este aceea că doar şcolile de şoferi cu rata de promovoare de minim 50% vor fi reautorizate. Totodată, șoferii care nu respectă Codul Rutier vor fi înscriși în programe de reabilitare și vor fi consiliați psihologic.
Autovehiculele implicate în accidente rutiere nu vor mai circula decât după efectuarea unei inspecții tehnice de siguranță, autorizația școlilor de șoferi va fi prelungită doar dacă cel puțin 50% dintre cursanți promovează examenul pentru permisul auto, baremul de evaluare medicală și psihologică pentru obținerea permisului auto va fi actualizat periodic, pentru eliminarea posibilităților de obținere a avizelor în mod fraudulos, iar perioadele în care șoferii trebuie să efectueze controlul medical vor fi reduse după ce aceștia împlinesc o anumită vârstă.
Potrivit Profit.ro, măsurile sunt incluse în Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră pentru perioada 2016-2020, avizată astăzi de Guvern, și urmează să fie aprobate prin acte normative. ”Mașinile implicate într-un accident grav și reparate pot intra direct în rețeaua de drumuri, fapt care este văzut ca fiind problematic, deoarece acestea ar trebui să fie supuse inspecției tehnice auto”, se arată în document.
Același document anunță și măsura care va fi introdusă, strategia nefăcând referire explicită la accidente grave (detaliu care poate fi clarificat prin viitorul act normativ): "Inspecția tehnică de siguranță se va efectua vehiculelor care au fost implicate în accidente rutiere și va cuprinde verificări suplimentare (structura caroseriei, sistemul de direcție, etc.) față de cele prevăzute în Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică - RNTR 1".
Cum şi-a luat permisul de conducere Bercea Mondial
Sandu Anghel, zis si Bercea Mondial, cunoscut interlop şi mare cumătru de pe plaiurile Craiovei este analfabet. Cu alte cuvinte, nu ştie nici să scrie, nici să citească. Nu am spus-o noi, ci a arătat chiar el cât de expert este în arta scrisului şi cititului. Mai exact, în 2011, atunci când judecătorii Curţii de Apel din Craiova i-au dat acestuia să citească declaraţia, Sandu Anghel a luat cele două foi, s-a uitat lung la ele şi probabil s-a minunat... Omul nu prea ştia ce să facă cu ele, însă avea permis de conducere. Culmea, instituţiiile abilitate nu şi-au pus problema să-i suspende permisul de conducere, obţinut, evident în mod fraudulos. Cum şi-a completat formularul de înscriere la examenul auto? Cum a citit Bercea Mondial legislaţia rutieră? Cu translator?
Volanul doar pentru şoferii care au cel puţin zece clase
Permisul de conducere ar putea fi obţinut în România doar de candidaţii care au cel puţin zece clase absolvite. Aşa era prevăzut într-un proiect de lege care a rămas însă doar la stadiul de proiect. Fără finalitate. Acest proiect de propunere a Codului Rutier implica imposibilitatea obţinerii permisului de conducere pentru românii care nu au terminat zece clase. Reamintim că pe 29 octombrie 2013, Onorus Mirică a intrat în plin cu maşina într-o ambulanţă şi a omorât trei bărbaţi şi a rănit alte cinci persoane. Cu toate acestea, şoferul, care abia ştia să scrie şi să citească, a fost condamnat în ianuarie 2014 la trei ani cu suspendare.