„Având în vedere toate aspectele constatate de Corpul de Control, precum şi prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, au apărut suspiciuni de natură penală şi au fost sesizate organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de către proiectant, constructor, diriginte de şantier (inginer FIDIC) a prevederilor legislaţiei în vigoare, precum şi cu privire la modul în care a acţionat conducerea CNADNR în derularea contractelor“ arăta Ministerul Transporturilor, într-un comunicat.
Directorul general de la Drumuri s-a prezentat recent, în calitate de martor, într-un dosar, însă procurorii DNA sunt pe urmele lui în cazul autostrăzii demolate, Orăștie-Sibiu.Surse guvernamentale au declarat că oficialii CNADNR ar fi renunțat la ideea de a rezilia contractul secțiunii de autostradă dintre Săliște și Cunța, aflată pe lotul Orăștie-Sibiu. În prezent, specialiștii Companiei Naționale de Autostrăzi pregătesc un raport detaliat pentru șeful Executivului Dacian Cioloș privind autostrada, demolată, Orăștie- Sibiu și proiectele aflate în derulare.
Dosar penal in rem în cazul AUTOSTRAZII SIBIU-ORĂŞTIE
Până în prezent au fost audiate la DNA mai multe persoane din cadrul CNADNR, inclusiv şeful companiei de stat, dar şi angajaţi ai firmei de consultanţă care au supravegheat realizarea acestui lot de autostradă la începutul anului trecut. Acest segment de autostradă a făcut şi obiectul unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, în care erau identificaţi 12 responsabili. Printre ei se afla şi Narcis Neaga, actualul director al CNADNR. Şi acest raport a ajuns la DNA. Contractul de construcţie pentru acest tronson este în valoare de peste 600 de milioane de lei, fără TVA. Acest tronson al autostrăzii Sibiu-Orăștie a fost închis la mai puțin de un an de la inaugurare, după ce au fost descoperite mai multe fisuri, iar în fundație s-a infiltrat apa. Tronsonul Cunța-Sălișt, în valoare de peste 600 de milioane de lei, fără TVA, va fi închis pentru reparații până în iunie anul viitor.