Permisul de conducere auto nu va mai fi eliberat decât persoanelor care au absolvit cel puţin 11 clase, restricţie prin care, alături de alte măsuri. Motivul?- Guvernul vrea să reducă la jumătate numărul de decese rezultate din accidente rutiere, în următorii 3 ani, potrivit Profit.ro. Interdicţia eliberării carnetului de şofer auto pentru persoanele care nu au cele 11 clase va fi introdusă de Executiv printr-un act normativ care va schimba actuala legislaţie rutieră.
Conform Legii educaţiei naţionale, învăţământul general obligatoriu este de 11 clase şi cuprinde învăţământul primar (5 ani, inclusiv clasa pregătitoare), învăţământul gimnazial (4 ani) şi primii 2 ani ai învăţământului secundar superior (liceul). Obligaţia de a frecventa învăţământul obligatoriu de 11 clase încetează la vârsta de 18 ani. Mai exact, din momentul în care Guvernul va schimba însă legislaţia, cine nu a terminat 11 clase nu va mai primi permisul de şofer auto.
Şoferii, înscrişi în programe de reabilitare şi consiliaţi psihologic
În plus, şoferii care nu respectă Codul Rutier vor fi înscriși în programe de reabilitare și vor fi consiliați psihologic. Autovehiculele implicate în accidente rutiere nu vor mai circula decât după efectuarea unei inspecții tehnice de siguranță, autorizația școlilor de șoferi va fi prelungită doar dacă cel puțin 50% dintre cursanți promovează examenul pentru permisul auto, baremul de evaluare medicală și psihologică pentru obținerea permisului auto va fi actualizat periodic. Sunt doar proiecte ce vor rămâne prin sertare sau se vor aplica, concretm pe şosele? Cum stă România la capitolul siguranţă rutieră şi de ce, unii dintre şoferii români se bazează încă pe faptul că „unde e lege, e şi tocmeală“?
Preşedintele Asociaţiei Victimelor Rutiere: Sancţiunile aplicate în raport cu intensitatea traficului sunt ineficiente
Cătălin Cădescu, noul preşedinte al Asociaţieui Victimelor Rutiere, a declarat pentru site-ul www.miscareaderezistenta.ro că, momentan, potrivit statisticilor, ţara noastră este pe ultimul loc în ceea ce reprezintă siguranţă rutieră pe şosele. „Problema disciplinei rutiere este legată de imposibilitatea prin lege de a interveni si de a aplica sacţiuni. Vă spun şi la ce mă refer: la ora actuală, numărul poliţistilor este indiscutabil insuficient raportat la volumul de trafic şi la complexitatea traficului. Şi, atunci o îmbunătăţire a legii prin posibilitatea utilizării unor mijloace tehnice, nu numai de supraveghere, ci şi de aplicare a sancţiunilor ar fi obligatoriu de introdus în lege. Adică, în momentul de faţă dacă procesul-verbal nu este întocmit de un agent de Poliţie Rutiere nu se poate aplica o sancţiune la regimul circulaţiei. Ori de ce nu se poate aplica o sancţiune şi în baza unei constatări efectuate printr-un mijloc extrem de fidel de supraveghere a traficului, o cameră extrem de performantă care supraveghează o anumită zonă şi care identifică, imortalizează imagini cu încălcări a unor norme rutiere? De ce sa nu pot aplica sancţiuni şi în baza acelei filmări? Că în momentul de faţă nu pot. Nu-mi permite legea. Aici este problema. Sancţiunile aplicate în raport cu intensitatea traficului sunt ineficiente“.
„Orice măsură care într-un fel sau altul creşte eficienţa şcolii de şoferi sau eficienţa testării viitorilor participanţi la trafic este utilă. Pentru că, din păcate, suntem pe ultimele locuri în Europa în ceea ce reprezintă eficienţa în obţinerea efectivă a unei siguranţe în materie rutieră. Avem cele mai multe accidente mortale raportat la numărul de locuitori. Suntem pe primul sau pe al doilea loc, potrivit statisticilor din ultima perioadă. Sigur că trebuie găsite pârghii necesare pe toate palierele pentru a îmbunătăţi aceasta situaţie“, a declarat interlocutorul nostru.
Cum şi-a luat permisul de conducere Bercea Mondial
Sandu Anghel, zis si Bercea Mondial, cunoscut interlop şi mare cumătru de pe plaiurile Craiovei este analfabet. Cu alte cuvinte, nu ştie nici să scrie, nici să citească. Nu am spus-o noi, ci a arătat chiar el cât de expert este în arta scrisului şi cititului. Mai exact, în 2011, atunci când judecătorii Curţii de Apel din Craiova i-au dat acestuia să citească declaraţia, Sandu Anghel a luat cele două foi, s-a uitat lung la ele şi probabil s-a minunat... Omul nu prea ştia ce să facă cu ele, însă avea permis de conducere. Culmea, instituţiiile abilitate nu şi-au pus problema să-i suspende permisul de conducere, obţinut, evident în mod fraudulos. Cum şi-a completat formularul de înscriere la examenul auto? Cum a citit Bercea Mondial legislaţia rutieră? Cu translator?
Volanul doar pentru şoferii care au cel puţin 11 clase
Permisul de conducere ar putea fi obţinut în România doar de candidaţii care au cel puţin zece clase absolvite. Aşa era prevăzut într-un proiect de lege care a rămas însă doar la stadiul de proiect. Fără finalitate. Acest proiect de propunere a Codului Rutier implica imposibilitatea obţinerii permisului de conducere pentru românii care nu au terminat zece clase. Reamintim că pe 29 octombrie 2013, Onorus Mirică a intrat în plin cu maşina într-o ambulanţă şi a omorât trei bărbaţi şi a rănit alte cinci persoane. Cu toate acestea, şoferul, care abia ştia să scrie şi să citească, a fost condamnat în ianuarie 2014 la trei ani cu suspendare.