Un om informat nu este și un om corect informat într-o societate ca a noastră în care suntem agresați de informații dar nu toate sunt și corecte. Așa ca haideți împreună să ne informăm corect despre acest subiect atât de fierbinte mai ales în aceste zile în care politicienii ne mint din nou cu promisiuni care mai de care dar care toate ne ascund adevărul despre pensie.
Cel care a introdus conceptul și sistemul de pensii a fost un …neamt!
Otto von Bismark celebrul militar și cancelar german a folosit această “invenție” pentru a putea remotiva națiunea germană obosită de sutele de ani de război și secătuită numeric de foamete, molime, război și emigrația în America. Practic conceptul se bazează cumva pe principiul “ măgarul și morcovul” prin care omul pune un morcov în fața măgarului care va încerca să ajungă la el și să îl mănânce chestie care nu se va întâmpla teoretic decât când omul va dori!
Invenția a prins în Germania și s-a răspândit rapid în întreaga lume guvernele înțelegând rapid imensele avantaje materiale și morale ce decurg din acest sistem.
Modelul Bismark era simplu din punct de vedere tehnic, economic și social pentru ca introducea concomitent in cadrul unui concept general de asigurări sociale două lucruri ce urmau să asigure salvarea națiunii, economia statului și sistemul politic în sine. Aceste două lucruri obligatorii pentru fiecare cetățean erau contribuțiile la:
- pensie
- asigurarea de sănătate
Mecanismul funcționa de la început ca o mare hoție deoarece se cotiza minim 30 de ani dar se putea încasa pensia după vârsta de 70 de ani și limitată la 1,7% din totalul sumelor vărsate în condițiile în care în Germania acelor timpuri durata medie de viață era de 45 de ani!!
Sistemul Bismark a fost ulterior dezvoltat și diversificat funcție de fiecare stat în parte. Astfel au apărut sistemul B, modelul nordic, pensiile private etc
România este o fidelă a acestui sistem bazat azi pe contributivitatea directă a angajatului și angajatorului la fondul de asigurări sociale și pensii. În acest sens a executat o serie de modificări ale legii pensiilor cu scopul stopării acțiunilor ilegale de evitare a plăților datorate statului de către angajatori exclusiv.
Dacă angajatului- înainte de această modificare, i se reținea de către angajator cota cuvenită direct de pe statul de plată și se varsa imediat către stat, lucru pe care angajatul îl verifică singur la ridicarea salariului, angajatorul putea să fenteze statul și să nu verse cota lui fără ca angajatul să poată controla acest lucru. Ulterior fie se prescria fapta angajatorului fie devenea imposibil de urmărit și încasat ca urmare a falimentului și/sau închiderii societății angajatoare, la final tot angajatul fiind cel care pierdea în mod evident !
După această scurtă analiză și întrucât:
- din calculul sumelor totale vărsate de către contribuabil statului pentru CAS este o valoare identificabila ușor pentru fiecare!
- valoarea pe care o primește înapoi prin pensie fiecare contribuabil este sub 30% din suma vărsată!
- raportul contribuție plătită/pensie primită este net in defavoarea contribuabilului!
- pensia este impozitata deși este ilegală aceasta acțiune a statului!
- nu este aplicată indexarea cu inflația a pensiei!
- sumele vărsate de fiecare contributor în parte ar trebui sa fie purtătoare de dobânda mai ales ca pensia este impozitata la beneficiar fiind considerată venit!
- statul păstrează sumele rămase după decesul contribuabilului indiferent daca acesta a decedat înainte sau după ieșirea la pensie!
- nu exista nici o prevedere inscrisa in formele legale prin care se impune de către stat contribuabilului de a negocia si semna un acord între părți cu privire la cele de mai sus. Teoretic dpdv juridic este doar un acord între părți-practic un contract, si atunci și ca atare ar trebui sa i se aplice toate prevederile legale cu privire la acesta!
Pe cale de consecință va propun o 9 atitudine față de acest concept, această situație și consecințele lor asupra fiecăruia dintre noi cetățenii contribuabili
Prin intermediul presei lansăm astăzi următoarele propuneri legislative pe care va solicităm să le analizați întâi și apoi să
- semnați susținerea lor
- cereți reprezentanților dvstra politici în cazul în care faceți parte dintr-un partid sau ONG sa promoveze propunerile amendate sau nu de ele
- urmăriți modul în care funcționează democrația în Romania în speța de față
Propunerile de modificare și completare a cadrului legislativ referitor la sistemul de pensii public din România
1. Instituirea unui sistem de evidenta a vărsămintelor totale a fiecărui cetățean pentru fondul de pensii
2. In cazul decesului înainte de ieșirea la pensie a contribuabilului suma totala achitata de acesta sa fie distribuită in conturile de calcul a pensiei individuale ale tuturor moștenitorilor sai legali conform părților stabilite prin lege. In cazul lipsei moștenitorilor legali sa se aplice legislația in domeniu
3. In cazul decesului după ieșirea la pensie a contribuabilului si neconsumarea fondului sau cu care a contribuit la pensia sa, suma rămasă sa fie distribuită in conturile de calcul a pensiei individuale ale tuturor moștenitorilor sai legali conform părților stabilite prin lege.
In cazul lipsei moștenitorilor legali sa se aplice legislația in domeniu.
4. Pentru prevenirea situației rezultate in cazul decesului după ieșirea la pensie a contribuabilului, in vederea acoperirii eventualității consumării înainte de deces a maximum 2/3 din fondul sau cu care acesta a contribuit la pensia sa, se constituie un fond de siguranța egal cu 1/3 din suma cu care a contribuit.
La încasarea contribuțiilor se face in mod automat distribuirea către fondul de siguranța. In cazul decesului suma din acest fond de siguranța rămasă sa fie distribuită in conturile de calcul a pensiei individuale ale tuturor moștenitorilor sai legali conform părților stabilite prin lege.
Și nu uitați: ca doar în povești doar un singur om corect informat va convinge o armată de “urechiști” fie ei și bine intenționați, ca o 9 atitudine contează !