"Primăria Municipiului Bucureşti a decis demontarea lucrării amplasate de Kartell Media în Piaţa Revoluţiei", anunţă PMB, într-un comunicat. Deşi lucrarea a fost aprobată de Comisia pentru organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice din cadrul Primăriei Capitalei, reprezentanţii municipalităţii spun că aceştia nu ştiau cum arată.
"Avand în vedere că în actualul regulament al comisiei nu este prevăzută obligaţia solicitantului de a prezenta, la momentul cererii autorizaţiei, ilustrări de temă, evenimentul a fost aprobat de către membrii comisiei, care s-au bazat pe buna credinţă a expozanţilor. Subliniem că daca ar fi existat cea mai mică suspiciune că această lucrare poate ofensa cetăţenii, nu se punea problema acordării autorizaţiei", se mai arată în comunicatul municipalităţii.
**************************************************
La poalele “Cartofului tras în țeapă” continuă să fie amplasate opere de artă care pun la încercare imaginația trecătorilor.
Recent, a fost amplasată o alta, iar opinia publică, iubitoare sau nu de artă dar aflată, clar, în fața unui vid informațional (pe care nimeni, se vede, nu se străduiește să-l umple), a reacționat prompt.
Ce înseamnă, dom-le asta? Mulți s-au întrebat. Cum nimeni nu a putut răspunde, ironiile au început să curgă. În special pe Facebook, pentru că ea este agora și pentru acest caz.
„În orice caz, nu e a lui Șumudică!”, comentează cineva. „M-am uitat la ea (la opera de arta) vreo 3 minute si singura concluzie e ca cineva face misto de crunt de noi.”, este alt feedback. “Reprezinta raspunsul lui Iliescu cu privire la Revolutie - V-am tras-o”, intervine cineva mai inventiv...”Cred ca este o opera de arta cu un mesaj puternic si clar " Iata cu ce v-ati ales cu Revolutia voastra!"” - comentează altcineva.
Cel mai interesant comentariu de pe Facebook l-am păstrat pentru final (da, cititi pana la capat). GENIAL e puțin spus
„N-aveti treaba cu arta! De fapt este o reprezentare petrografica a vointei poporului roman care a strapuns zidul opac, dar macinat de lupte frivole (vezi rugina), al dictaturii, moment asemuit unei renasteri aparute ca o sinergie de elemente fundamentale (piatra) din neantul anterior evenimentului. Este reprezentarea clivajului dintre mentalitatea inchistata a dictaturii (vezi suprafata plana a tablei) si cea creativa, plina de speranta a omului liber. Acel semn de la mijlocul pietrei ne duce cu gandul la coagularea tuturor fortelor populare, inclusiv a celor ireductibile, pentru realizarea unui scop maret, este o cicatrice a sudurii unor lumi pana odinioara paralele. Aceasta netangentialitate este curbata pana la contopire de catre scopul comun al indivizilor, calcand in picioare principiile sistemului invins de propria imobilitate. Totusi, suportul metalic de pe caldaram ne face sa intelegem ca oricand acest cumul de forte asupritoare se poate reface si poate domina si stinge spiritul revolutionar atat de greu si unic atins. Intreg ansamblul artistic este o reprezentare metaforica a antagonismului perpetuu dintre sistemul (in general, dar cel totalitar in special) bazat pe proceduri si standarde si non-conformismul social si ideologic. El reprezinta si o atentionare adresata publicului privitor asupra pericolelor la care se supune o societate ermetizata iremediabil de catre o ideologie conservatoare sau totalitara. Este Strigatul lui Munch dezvoltat in trei dimensiuni, un tipat nestilizat dar conglomerat si plin de emotie artistica. Eh, sau e doar o pula de piatra infipta intr-o tabla.. „