Modificări în audio-vizual: Minorii sub 18 ani, interzişi în reclame

07 Oct 2016 | scris de Gabriela Antoniu
Modificări în audio-vizual: Minorii sub 18 ani, interzişi în reclame

"Modificările s-au concretizat pe două principale direcţii: cea a protecţiei minorilor şi cea a legată de dreptul la imagine", a declarat Radu Herjeu, membru CNA pentru Mediafax. Astfel, proiectul CNA prevede interzicerea minorilor de până în 18 ani în cadrul reclamelor la alimente. "Publicitatea la produsele alimentare trebuie  să nu încurajeze consumul de alimente prin folosirea în reclame a minorilor cu vârsta de până la 18 ani", se arată în proiectul de modificare.

"Sunt curios care vor fi efectele dacă va rămâne această prevedere. Sunt curios, gândidu-mă cum vor reacţiona marile corporaţii care îşi fac reclamă cu adolescenţi, nu neapărat copii", a declarat Radu Herjeu.

Întrebat cum ar putea fi realizate relamele la unt, de exemplu, în care familia – mama, tata şi copilul – este aratată la micul dejun şi cum va fi redată ideea de familie dacă lipseşte copilul, Radu Herjeu a răspuns: "Nu va mai fi (copilul, n.red.)", adăugând: "Problema nu e că se face reclamă la unt, ci la margarină".

"Problema trebuia pusă altfel, dar era mai complicat din punct de vedere tehnic, în sensul în care interzicerea apariţiei copiilor în reclame trebuia făcută pentru alimentele dezechilibrate caloric. Dar acest lucru ne-ar fi pus pe noi în postura de a solicita dovezi că alimentul respectiv este sănătos, iar ei au fi adus acele documente... Şi în acest caz noi ar fi trebuit, uitându-ne pe documentele lor, să spunem: «Da, margarina e buna, e sănătoasă, deci copii pot să apară în acele reclame». Şi nu vreau să ajungem în această situaţie", a explicat Radu Herjeu.

 "Este interzisă utilizarea în publicitate a stereotipurilor de gen, a situaţiilor în care persoanele, indiferent de apartenenţa la un sex, sunt prezentate în atitudini degradante, umilitoare şi cu caracter pornografic", este o altă completare adusă Codului Audiovizual.

În acest fel multe reclame care merg pe principiul "sexul vinde" ar putea fi interzise; la fel şi cele în care se prezintă femeia "la cratiţă", având în vedere că pentru multe categorii de produse publicitatea utilizează aceste stereotipii.

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră