Este o premieră în industria feroviară, iar inginerii companiei RELOC Electroputere VFU Craiova au lucrat timp de un an la noua locomotivă, costurile întregului proiect ridicându-se la aproape un milion de euro. Locomotiva funcţionează exclusiv cu biodiesel (B100) sau cu ulei de bucătărie, inginerii folosind pentru definitivarea acestei invenții un motor Diesel de 2.100 de cai putere, de la o locomotivă clasică pe care „l-au modificat pentru a funcţiona 100% ecologic.
Astfel, costurile pentru combustibil au fost reduse la jumătate, iar gradul de poluare este extrem de scăzut”. Este prima locomotivă de acest gen din România și din lume și se află, deocamdată, în teste. Locomotiva ecologică are aceleaşi performanţe ca una Diesel clasică, la care se adaugă două mari avantaje: unul legat de mediu și unul legat de costuri.
Locomotiva prinde 100 de km/h, iar inginerii care au construit-o sunt convinși că va ajunge la export. Noul motor s-a construit în halele fabricii Reloc-Electroputere VFU Craiova. Locomotiva este încă în probe, iar în cazul în care testele sunt pozitive, firma va treace la producţia în masă a acesteia, potrivit radiocraiova.ro.