Germanii caută mângâiere în strălucirea galbenă caldă a flăcărilor deschise de Crăciun, deoarece o renaștere a tradițiilor festive, cuplată cu frica de întrerupere, fac din lumânări ținta celei mai recente frenezii de stocare, anunță The Guardian.
Duminică, multe gospodării germane vor urma tradiția de a aprinde prima dintre cele patru lumânări de pe coroana lor Adventskranz, care este de obicei așezată sau atârnată deasupra mesei din sufragerie.
Dar, pe măsură ce temerile de raționalizare a gazelor și de întreruperile de curent cauzate de războiul Rusiei din Ucraina urmăresc pământul, lumânările au suferit și o renaștere ca o modalitate fiabilă de a ilumina casele. Lanțul de vânzare cu amănuntul de îmbunătățiri pentru locuințe Bauhaus a declarat că observă o cerere în creștere pentru „lumânări de toate tipurile, inclusiv luminițe de ceai, ceară și lumânări stâlpi”, cu vânzări în general cu aproximativ un sfert față de iarna precedentă.
În timp ce asociația de protecție a consumatorilor Environmental Action Germany (DUH) a îndemnat cetățenii să renunțe la „orgiile de iluminat” în stil american și să-și lase luminile cu LED în pod în acest an, unii vânzători de pomi de Crăciun au început să ofere lumânări adevărate ca alternative mai eficiente din punct de vedere energetic la lumini electrice.
Radiodifuzorul public ARD a lansat recent un scurt videoclip în care îi sfătuiește oamenii să nu construiască „cuptoare cu canapea” pentru a-și încălzi casele. Căldura generată, a avertizat, a fost neglijabilă în comparație cu riscul potențial de incendiu.
Creșterea cererii de lumânări a fost deja un efect secundar vizibil al oamenilor care petrec mai mult timp acasă în timpul pandemiei, a declarat un purtător de cuvânt al Asociației Europene a Producătorilor de Lumânări, vânzările la nivel continental au crescut semnificativ între 2020 și 2021.
„Nu prea știam la ce să ne așteptăm în acest an”, a spus Ann-Kristin Müller de la Müller Kerzen, o companie de fabricare a lumânărilor din vestul Germaniei care operează în toată Europa. „Dar se pare că oamenii se aprovizionează cu lumânări înainte de o iarnă incertă.
„Familia mea a lucrat în industria lumânărilor timp de opt generații și se dovedește că a noastră este o afacere foarte rezistentă la criză. În vremuri de necaz, oamenii tânjesc după confortul unei flăcări pâlpâitoare.”
După doi ani de vânzări în plină expansiune, Gala producatorului de lumânări din Bavaria anticipase, de asemenea, că vânzările vor scădea înapoi la nivelurile de dinainte de pandemie. „Dar toată această discuție despre întreruperi de curent i-a încurajat pe oameni să facă stocuri, așa că nu am observat nicio diferență”, se spune.