"Circulația se va deschide în cursul acestei după-amieze, spre seară, se vor da la o parte balizele, nu va fi nimic cu tăieri de panglici. Anunțul oficial va fi făcut în cursul acestei zile de cei de la CNADNR", au explicat sursele oficiale citate de AGERPRES.
Circulația pe A1 Orăștie — Sibiu, între Săliște și Cunța, a fost oprită timp de un an, după ce s-au constatat fisuri în asfalt.
La începutul lunii septembrie 2015, Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale din România (CNADNR) a anunțat închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1 Orăștie — Sibiu, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), datorită problemelor apărute la la km 275+650 al autostrăzii.
Proiectul Autostrăzii Orăștie — Sibiu, ca parte a Rețelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două orașe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanțarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune.
Autostrada a fost împărțită în 4 loturi. Loturile 1 și 2, având lungimea de circa 44 kilometri, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 și 4 au fost deschise traficului în 2014. În ceea ce privește Lotul 3 (Săliște — Cunța) de aproximativ 22 de kilometri, acesta face obiectul unei anchete penale după ce pe o porțiune din zona viaductului Aciliu au apărut fisuri adânci, care au pus în pericol siguranța traficului rutier.
Deocamdată, autovehiculele sunt deviate pe DN1, în județul Sibiu, până când se reia traficul pe autostrada A1, între Săliște și Cunța.
După ce se va redeschide circulația pe A1, între Săliște și Cunța, CNADNR a anunțat deja că va monitoriza din punct de vedere geotehnic și structural zonele cuprinse pe lotul 3 al autostrăzii.