Victoria obtinuta ieri de francezul Romain Bardet in etapa a 18-a a Marii Bucle nu este una surprinzatoare pentru rutierul celor de la AG2R la Mondiale, care anul acesta a mai castigat o etapa si in Criteriul Dauphine, iar la editia de anul trecut a incheiat in top 10 in clasamentul general.
Vorbim de surpriza insa atunci cand discutam despre bicicleta Focus Izalco Max, unde dintre putinele care au cabluri exterioare in actuala editie a Turului Frantei. Chiar si asa, aceasta se afla la limita impusa de UCI. Forul international nu admite ca o bicicleta sa fie mai usoara de 6,8 kilograme, iar cea folosita de Bardet cantarea 6,75 kg inaintea startului de la Utrecht. Situatia s-a rezolvat in momentul in care partea electronica – calculator si GPS – a fost montata pe ghidon si rutierul de la AG2R la Mondiale a putut concura fara probleme.
Inainte cursei de ieri, mecanicii echipei au avut grija sa stearga de pe anvelope insemnele celor de la Continental pentru ca producatorul german nu se numara printre sponsorii lui AG2R la Mondiale. Cazul nu este unul singular in Marea Bucla, aceasta practica fiind intalnita si la alte echipe. Sistemul de transmisie a comenzilor este Sram Red 22 si inca nu a fost lansat pe piata.